آیدین سیار سریع از طنزنویسان هتاک نشریات زنجیره‌ای با کنایه‌های واضح به چگونگی نهی احمدی‌نژاد پرداخته است؛ مطلبی که نمی‌توانیم به جز اهانت به مقامات ارشد نظام اسمی روی آن بگذاریم.

سرویس سیاست مشرق - نشریات گروه مطبوعاتی هم‌میهن از سوی حزب کارگزاران سازندگی برای بسط تفکر تکنوکرات‌ها در افکار عمومی شکل گرفته است؛ نام آنان با «توهین» به مقدسات و افراد گره خورده است؛ بعضی از محکومین فتنه 88 و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی که در این نشریات مسؤولیت دارند، رکورددار توقیف مطبوعات در کشور هستند؛ در کارنامه مطبوعاتی آن‌ها «غیرانسانی» خواندن حکم قصاص تا «دروغ‌گو» خطاب کردن رئیس‌جمهور مشاهده شود.
 
· حمایت از روزنامه هتاک به پیامبر اسلام (ص)

نشریه فرانسوی شارلی ابدو شهرت خود را مدیون انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اسلام است و پیش‌ازاین به علت اصرار بر بازنشر سالیانه طرح‌های توهین‌آمیز به پیامبر مسلمانان به شدت منزوی شده بود.

روزنامه مردم امروز با انتشار تصویری از جرج کلونی بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی در مراسم گلدن گلاب ۲۰۱۵، تیتر «کلونی: من هم شارلی هستم» را برای صفحه نخست خود برگزید. این روزنامه به دلیل حمایت از روزنامه هتاک فرانسوی که کاریکاتوری موهن را علیه پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده بود، توقیف شد. پس‌ازاین رخداد محمد قوچانی سردبیر این روزنامه اظهار داشت که «از موضع یک مسلمان اصلاح‌طلب به فعالیت مطبوعاتی»[1] پرداخته است و اتهامات وارده به روزنامه را رد کرد.

 استمرار ادبیات توهین‌آمیز به مسئولین ارشد نظام در هفته‌نامه کارگزاران / «تکرار» توهین کارگزارانی‌ها؛ نوبت به مسئولین ارشد نظام رسید
· حکم قصاص غیر انسانی است!

روزنامه آسمان در گفت‌وگو با «داود هرمیداس باوند» از اعضای جبهه ملی، قصاص را «غیر انسانی» خواند[2] و از تلاش یاران سیاسی‌اش برای مقابله با لایحه قصاص در دهه شصت روایت کرد. این اقدامات جبهه ملی در برابر حکم الهی با واکنش شدید امام خمینی (ره) مواجه شد و ایشان جبهه ملی را «مرتد» اعلام کردند.

 استمرار ادبیات توهین‌آمیز به مسئولین ارشد نظام در هفته‌نامه کارگزاران / «تکرار» توهین کارگزارانی‌ها؛ نوبت به مسئولین ارشد نظام رسید
 
· حسن روحانی دروغ‌گوست!

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جریان سفر به نیویورک، در پاسخ به پرسش کریستین امانپور، مجری شبکه تلویزیونی CNN در خصوص بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران گفت: «فکر نمی‌کنم فردی به خاطر روزنامه‌نگاری، یا به خاطر فعالیت رسانه‌ای دستگیرشده باشد» این اظهارات رئیس‌جمهور بهانه‌ای شد تا حملات سنگینی از سوی حامیان اصلاحات متوجه رئیس‌جمهور شود. نشریه «صدا» از گروه مجلات هم‌میهن به سردبیری قوچانی به بازتاب نظرات برخی از کاربران در صفحه فیس‌بوک این نشریه درباره سخنان حجت‌الاسلام روحانی با کریستین امان‌پور پیرامون روزنامه‌نگاران زندانی پرداخت؛ این نشریه در بخش «شبکه هم‌میهن» با درج عبارت‌های توهین‌آمیز به شخصیت رئیس‌جمهور هجمه وارد کرد و ایشان را «دروغ‌گو» خواند؛ بخشی از این نظرات که نشریه صدا، ارگان حزب کارگزاران چاپ کرده است را از نظر می‌گذرانیم:

عباس لعل بر: واقعاً برای روحانی متأسفم...دروغ دروغه چه احمدی‌نژاد بگه چه روحانی... به قول مهسا امیرآبادی: یکی به من پاسخ دهد خط اعتدال آقای روحانی از کجا می‌گذرد؟ از دروغ‌گویی و فریب؟ از متهم کردن روزنامه‌نگاران زندانی که برای تقویت دولت ایشان سکوت کرده‌اند و از حقشان گذشته‌اند؟! یکی به من پاسخ دهد...

محمدجواد خواجه یزدی: فکر می‌کنم بعد از احمدی‌نژاد دروغ گفتن دولتمردان مخصوصاً وقتی خارج از کشور میرن عادی شده و فکر می‌کنن کسی متوجه نمی‌شه! یعنی چه که روزنامه‌نگاری به جرم روزنامه‌نگاری زندانی نیست؟ پس این روزنامه‌نگارا به جرم سبزی‌فروشی خارج از محدوده تو زندان هستند؟

استمرار ادبیات توهین‌آمیز به مسئولین ارشد نظام در هفته‌نامه کارگزاران / «تکرار» توهین کارگزارانی‌ها؛ نوبت به مسئولین ارشد نظام رسید 

حامد اژدری: دروغ محض، راه‌های بهتری برای پیچوندن خبرنگار هست؛ متاسفانه روحانی تبحر نداره و تو این زمینه سریع به دام خبرنگار می‌افته[3]

 
· توهین به مقام عالی‌رتبه نظام/ با این جماعت چه باید کرد؟

مسئولین هفته‌نامه صدا، خبر از رخداد مهمی در شماره 101 صدا می‌دهند. دستیار سردبیر، نوشت: «هفته‌نامه‌ای که قرار نیست روزنامه شود اما ممکن است بتواند شما را از روزنامه‌ها بی‌نیاز کند و یک هفته را با آن سپری کنید.»

استمرار ادبیات توهین‌آمیز به مسئولین ارشد نظام در هفته‌نامه کارگزاران / «تکرار» توهین کارگزارانی‌ها؛ نوبت به مسئولین ارشد نظام رسید 

هفته‌نامه «صدا» در شمارگان 101 خود، در بخش «خیابان 21» که با قلم آیدین سیار سریع از طنزنویسان هتاک روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات با کنایه‌های واضح به چگونگی نهی محمود احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است. هفته‌نامه هتاک صدا، محمود احمدی‌نژاد را «رابین هود» معرفی کرده و داستان مضحکی را درباره نهی احمدی‌نژاد از ریاست جمهوری ترسیم کرده است که اهانتی آشکار به مسؤولان عالی نظام است؛ اهانتی که نیازمند ورود نهادها و مراجع نظارتی است و مشرق به دلیل این هتاکی، از انتشار دوباره آن خودداری می‌کند.
 
حال باید منتظر ماند و دید نظر نهادها و مراجع نظارتی نسبت به این طنز وقیحانه و سراسر توهین به مسؤولان ارشد نظام چیست.



[1] http://www.isna.ir/news/93110603016/

[2] روزنامه آسمان؛ سه‌شنبه 29 بهمن 92، صفحه 23

[3] www.mashreghnews.ir/fa/news/351583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • اجاره نشین ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    خاک بر سرشون که به اندازه یه بچه شعور و فهم ندارن
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 1
    نان اینها در جنجال و توهین به مقدسات است هنر دیگری ندارند
  • پری ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    من هم خوندم مطلب رو ...بیشرف منظورش از گالیور کیه؟؟؟ اگه همونی باشه که منم فکر میکنم و شما هم اشاره کردید که باید کل نشریه و دهان این طنزنویس بی شرم رو کاهگل بگیرن...!
  • مرتضی ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    تا این دولت هست هیچ کاری اتفاق نمی افتاد..این خودشان امار می دهند که این مطالب را بنویسید
  • ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    رای آوردن روحانی در انتخابات آتی حتمی و قطعی است. بنابراین بهتراین کار این است که بگذاریم او به عنوان تک کاندیدا شرکت کند و با حداقل مشارکت و رای زیر ده میلیون به طور تحقیر آمیزی انتخاب شود. هر چند می دانم متاسفانه جاه طلبی امثال قالیباف سبب خواهد شد که مجددا ماجرای انتخابات سال ۸۰ تکرار شود. یعنی فقط رقابت آقایان اصولگرا با خاتمی تنها نتیجه اش افزایش رای خاتمی بود. چرا که مردم از ترس توکلی و شایعاتی که علیه او ساختند به خاتمی رای دانند.
  • ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    نوچه های کدخدا چخه!
  • ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    در این روزها که مقارن سالگرد اهانت فتنه گران به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) در عاشورای 88 می باشد، هفته نامه صدا یکی از بلندگوهای تبلیغاتی جریان لیبرال_فتنه گر که در پرونده سیاه حامیان مالی آن سابقه همنوائی با توهین کنندگان به پیامبر اعظم(ص) وجود دارد؛ در شماره اخیر خود با جسارت به ساحت مقدس ولی فقیه بار دیگر پرده از نفاق خود برداشته و نشان دادند پاشنه درب این جریان نفوذی بر همان روال دوران سیاه اصلاحات که از توهین به ائمه اطهار هم ابائی نداشتند؛ می چرخد! اگر دولت؛ دستگاه قضائی و نهادهای امنیتی کشور در اسرع وقت نسبت به این توهین واکنشی نشان ندهند و مسببان آن را به مجازات نرسانند؛ مردم حماسه ساز 9 دی سکوت نخواهند کرد.
  • ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    یاسر جبرائیلی نوشت: [Forwarded from سید یاسر جبرائیلی (جبرائیلی، یاسر)] فردی به نام آیدین سیار سریع در شماره اخیر هفته‌نامه لیبرال صدا متعلق به سران جریان اصلاحات به بالاترین مقام سیاسی-معنوی تشیع اهانت کرده است. سران جریان اصلاحات و مدعیان کوچک و بزرگ اصلاح طلبی اگر تکلیف خود را با این هفته‌نامه روشن نکنند، حق ندارند سخن از فعالیت رسانه‌ای در چارچوب نظام سخن بگویند. این مطلب، یک بیانیه رسمی ارگان یک تشیکلات سیاسی و اعلام خروج از حاکمیت است. دولت آقای روحانی نیز اگر به تصریح ماده ۷ قانون مطبوعات با این نشریه برخورد نکند، یک اعلام رسمی است که آقای روحانی صلاحیت و کفایت اجرای قوانین مصوب کشور را ندارد. @jebraily
  • محمد ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    این سروصداها بیشتربرای جلب توجه ذیگران وبالارفتن تیراز نشریه شان است بچه ای رادرنظربگیریدکه وقتی بزرگترها مشغول صحبتندوبه اوتوجه نمی کنند ابتداسروصدا راه می اندازد اگرمورد توجه قرارنگرفت شئی رابطرف پنجره پرت میکند اگرفایده ای نکرد درگوشه اطاق کثافت کاری میکندواگربازهم اثری نکردمحصولات خودرابصورت حود می مالد واین حکایت برخی ازنشریات ماست
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    اینها از غرب پول می گیرند که دقیقاً این مطالب را منتشر کنند
  • ناشناس ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    اینها دین که ندارند هیچ، وطن فروش هستند همه آرزویشان آن طرف آب است تا به ... برسند.
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    میخوان تقلب کنن و رای ها رو جا ب جا کنن کسایی که بهش رای دادن پشیمون هستن با این تورم منفی و ارزونی بیش از حد.خلاصه کاری کردن با مردم که دیگه به اون 45500 نیازی ندارن.
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 2
    خداییش هر چی از احمدی نژاد بد بگن کمه
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    برید بمیرید.
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    آن کسانی که دهان این نجاست‌خوارن را گل می‌گرفتند توسط شما رسانه‌های مدعی ارزشمداری با برچسب متحجر به گوشه رانده شدند
  • مجتبی ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 1
    مثلا یعنی میخواهید به دستگاه اطلاعاتی و امنیتی خط بدید؟ یا مثلا قوه قضاییه رو تحریک کنید؟ راستی بولد کردن جمله آخر خیلی مضحکه
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    مشرق مقصر اصلی امثال تو ودوستانت هستید که جهت تحقیر دکتر احمدی نژاد بی جهت و ناشیانه این موضوع را رسانه ای کردید
  • سید حسین ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    جناب ناشناس سوئدی احمدی نژادی، دلیل نمیشه حالا که کاندیداتون نیست به قالیباف اصولگرا، انگ جاه طلبی بزنید!
  • سید حسین ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    مشرق حقیقت رو میگه. با هیچ کسی هم تعارف نداره! حالا میخواد روحانی، احمدی نژاد و یا هاشمی باشه
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    به سید حسین آنچه عیان و بدیهی است انگ زدن لازم دارد؟
  • رضا ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    و هنگامی که به آنان گفته شود در زمین خدا فساد نکنید. گویند ما فقط اصلاحگرایانیم . خدا این موجودات کثیف رو تو قران خوب توصیف کرده . مفسدان فی الارض که شاخ و دم ندارند.
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    آفرین کاملا درسته بهترین تعبیر در مورد اینا همینه که شما گفتی
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    آقا با يك حركت اين خائن ها را كيش و مات كرده حالا هم دارند ميسوزند چون فكرش هم نميكردند كه اينجورى تيرشان به سنگ بخورد به نظرم با اين مقالات فقط خودشان را رسوا ميكنند و صد البته بايد مؤاخذه و محاكمه بشوند
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    رفیق تهمت ناروایی به آقای قالیباف زدی... متاسفم
  • سید حسین ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    مشرق التماسا و خواهشا چاپ بفرمایید! به جناب ناشناس سوئدی به نظر شما چون احمدی نژاد نیست، باید اصولگرایان در انتخابات سال آینده کاندید نداشته باشند؟! طبق صحبت های الان و دفعات قبل شما، متوجه شدم که خواسته شما این هست که یا رای سفید بدیم و یا در انتخابات شرکت نکنیم! چون احمدی نژاد نیست! شما احمدی نژادی ها که خود را ولایی می دانید، به نظرتان رهبر کشور موافق شرکت نکردن در انتخابات و یا حتی رای سفید دادن هستند؟!!
  • ثمری ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    مگر این جماعت جز توهین و جسارت دریافت حقوق و پاداش نجومی کار دیگری هم بلدند، این اشراف زاده ها برای ماندن بر قدرت و نوکری برای دشمن به هر اقدامی متوسل می شوند.
  • ایرانی ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    بدا به حال کسانیکه روزیشان را از تهمت وبدهنی وافترا به اشخاص درمیاورندایا خوردن این نونها حلال است روزی حرام به خانواده واردنمیشود؟ ایا عاقبت فرزنشان خیر میشود ؟
  • مسعود ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    روحانی اولین رئیس جمهور 4 ساله خواهد بود ان شاءالله .
  • مهران ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    دکتر احمدی نژاد همچنان محبوب قلبهاست .
  • کامران ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    به قول حاج حسین شریعتمداری آقازاده جونیور در زندان اوین رابین هود شده است .
  • ناشناس ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    رهبر معظم انقلاب دکتر احمدی نژاد را با لفظ برادر مومن خطاب فرمودند که شاید هرگز این لفظ را در مورد هاشمی و خاتمی و غیره بکار نبرند.
  • مشاور ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    به رهبر انقلاب توهین کرده بی شعور
  • امیرعلی1991 ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    روحانی رای نمیاره. خیالتون راحته راحت. اصولگراها اگه متحد بشن رای میارن. بنده خودم ب روحانی رای دادم 92 و دیگ بهش رای نمیدم. ولی دلایل قانع کننده ای هست ک روحانی رای نمیاره. مطمئن باشین.
  • میثم ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    حالا چی گفته؟ لینکش را بزارید تا ما هم بخونیم.
  • بي نام ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    باباجون دست از اين احمدي نژاد برداريد شماها ميخواستيد با دو قطبي كردن جامعه روحاني كه راي ني آورد را بالا ببريد و مثل انتخابات قبل با دروغ و دغل كاري براي اصلاحات راي بياوريد كه تيرتان به سنگ خورد حالا افتاديد در مرداب كه خودتان به وجود آورديد مطمئن باشيد اين مردم ديگر به روحاني راي نمي دهند
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 1
    چرا آیدین سیار سریع دستگیر نشده هنوز؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس