مماشاتی که به دلیل نقص قوانین یا بهره‌‌مندی از رانت سیاسی در برخورد با چنین جرایمی صورت می‌گیرد، موجبات تکرار اقدامات ضدامنیت ملی را فراهم کرده است.

به گزارش مشرق، نگاه مردم به رسانه‌ها، معمولا نگاهی منصفانه و پراعتماد بوده است؛ اما متأسفانه به رغم وجود این نگاه، اخیرا یک نشریه اصلاح‌طلب - که مسوولان آن پرونده‌ای آکنده از رفتارهای پر خطر دارند- در شماره اخیر خود در قالب یک مطلب طنز، به درشت‌گویی به مسوولان نظام مبادرت کرده‌اند و در سکوت و بی‌عملی مسوولان ذی‌ربط، با فرار به جلو و با هدف خریدن فرصت و اعتبار برای ادامه کار خود اعلام کرده‌اند تا اطلاع ثانوی به انتشار این نشریه ادامه نمی‌دهند!
 
سردبیر این نشریه به جز پرونده مشعشعی که در فتنه سیاه سال 88 داراست، پرونده قطوری هم از انواع جرایم رسانه‌ای دارد؛ از همراهی با شارلی ابدو کاریکاتوریست اهانت کننده به پیامبر اسلام (ص) گرفته تا حمله به قانون قصاص و اشاعه فحشا و افترا علیه نظام؛ و هربار با تعطیلی یک نشریه، با پشتوانه سرمایه‌های مشکوک به همراه تیم رسانه‌ای خود، به رسانه‌ای دیگر کوچ می‌کنند! و جای تعجب اینکه چنین جریانی با اقدامات مکرر غیرقانونی که موجب تعطیلی نزدیک به 10 روزنامه و نشریه در عمر کوتاه رسانه‌ای خود شده است، همچنان به فعالیت رسانه‌ای خود ادامه می‌دهد! متأسفانه مماشاتی که به دلیل ضعف یا نقص قوانین یا بهره‌‌مندی از رانت سیاسی در برخورد با چنین تخلفات و جرایمی صورت می‌گیرد، موجبات وهن قانون و گسترش رفتارهای ضدامنیت ملی را فراهم کرده است.
 
آیا راننده‌ای که به قانون احترام نمی‌گذارد و سلامت جان شهروندان برایش اهمیتی ندارد و به بطور مدام حادثه می‌آفریند و دست به رفتارهای نادرست می‌زند، اجازه دارد به رانندگی وحشت زای خود ادامه دهد و هر از گاهی با به بار آوردن فاجعه‌ای، امنیت و آرامش جامعه را به بازی و سخره بگیرد؟!
 
منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • سیاوش ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    عجیب اینکه مقامات مسئول اجازه می دهند که یک نفر یا یک جریان رسانه ای به سادگی و ایمن از هر واکنش ایذایی مسئولین مربوطه، اقدام به تحریک جوانان نموده و هر توهینی را که صلاح بداند بر علیه اعتقادات دینی و شخصیت ها مدیران ارشد نظام اشاعه دهد و فردا که این جوانان احساسی با شائبه ی مجاز بودن این سخنان در جامعه، به خیابان می ریزند و بر علیه نظام و شخص اول آن شعار می دهند، به عنوان ضد انقلاب و جاسوس آمریکا و اسرائیل و ...... سرکوب شده و به زندان انداخته می شوند. این تناقض را چگونه می شود توضیح داد؟
  • ناشناس ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    ننگ بر فتنه گر.
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    کثیف ....
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    رابین هود توهین مستقیم به امام زمان علیه اسلام بود..واقعا تعجب آوره...
  • پويا ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    بايد دهن آدمهاي فتنه گر كه پشت اين نشريات هستند و مولف مزخرفات اين نشريان رو گل گرفت، و اين موشها رو از سوراخشون بيرون كشيد ، با تعليق اين نشريات خائن اتفاقي نخواهد افتاد،
  • حاج حسین ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    اینهاهمان کسانی هستن که سال۸۸با آبروی نظام بازی کردن ومردم بی گناه وساده دل رابه خیابانها کشاندن،حالا لباس عوض کردن وبا یه تیپ جدیدظاهرشدن،مردم بایدهواسشون جمع باشه
  • پريسا ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    راستي چه بر سر سايت جهان نيوز امد ؟ ، چرا مانند اين ها اجازه دوباره با ان ندادند كه فعال شود ، همان كسانيكه پشت بستن سايت خوب جهان نيوز بودند حامي قوچاني و أمثال او هستند ،
  • امین ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    این آقا نور چشمی هستند ناراحت میشن
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    چرا توقیف و لغو امتیاز نمیشه؟
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    نه بابا ، منظورش محمود بود
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    یعنی عجب کثیفهایی هستید شما که با هوچی گری سعی در آجر کردن نان عده ای از همکاران خودتان را دارید. ندیدید آسیاب از آن طرف که بچرخد و سایت همسوی شما بسته شود چقدر بد است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس