مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: منشا گرد و غبار به 20 کیلومتری استان قم رسیده و این استان به کانون تولید گرد و غبار تبدیل شده است به همین علت می‌تواند به تهدید جدی برای استان‌های مجاور تبدیل شود.

به گزارش مشرق، محسن اروجی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه موضوع گرد و غبار تهدیدهای بسیاری را برای استان قم به دنبال داشته است، اظهار کرد: با استفاده از اعتبارات استانی جلوگیری از تهدید پدیده گرد و غبار امکان‌پذیر نیست به همین علت باید اعتبارات ملی مورد نیاز در این زمینه جذب شود.

وی با اشاره به اینکه ریزگردهای بیماری‌های مختلفی را در بلند مدت برای مردم به دنبال دارد، اضافه کرد: تغییر سرعت وزش باد در سال جاری سبب افزایش حجم گرد و غبار در استان قم می‌شود به همین علت باید راهکارهای عملیاتی‌تری را برای رفع مشکل گرد و غبار تعیین کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم یادآور شد: در روزهای گرد و غباری جمعیت مراجعین بیماران تنفسی و قلبی به بیمارستان‌ها نسبت به روزهای عادی چندین برابر می‌شود چراکه سرعت اثرگذاری این گرد و غبارها در بدن انسان بسیار بالاست.

وی با تاکید بر اینکه گرد و غبارهای استان قم منشا داخلی دارد، مطرح کرد: منشاء گرد و غبار به 20 کیلومتری استان قم رسیده و این استان به کانون تولید گرد و غبار تبدیل شده است به همین علت می‌تواند به تهدید جدی برای استان‌های مجاور تبدیل شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس