یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت که نباید ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» که ویکی‌لیکس آنها را فاش کرده نادیده گرفت زیرا این ایمیل‌ها چشم‌اندازی از نوع و شیوه مدیریت وی در صورتیکه رئیس‌جمهور شود، ارائه می‌دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» به افشای ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا اشاره کرد و نوشت این ایمیل‌ها را نباید نادیده گرفت، زیرا آن‌ها بینشی درباره چگونگی شیوه مدیریت کلینتون در صورتیکه رئیس‌جمهور آمریکا شود، ارائه می‌دهد.

این گزارش سپس نوشت، ایمیل‌هایی که کلینتون با سرور شخصی خود ارسال کرده بود و سپس آن‌ها را در زمانیکه وزیر خارجه آمریکا بود، حذف کرده بود، از حساب کاربری خصوصی «جان پودستا» بوده که ویکی‌لیکس به تازگی به آن‌ها دست پیدا کرده و روزانه دو هزار ایمیل را به یک سرور دیگر منتقل می‌کند.

چندی پیش نیز یک فعال ضدجنگ آمریکایی در یادداشتی نوشته بود: «اگر به شما بگویم تونی پودستا لابی کننده حزب دموکرات و کسی که برادرش جان پودستا رئیس ستاد مبارزاتی هیلاری کلینتون است، نامش به عنوان یک عامل و مامور خارجی در لیست حقوق بگیران دولت عربستان ثبت شده، شاید فکر کنید من حامی ترامپ و متوهم هستم اما این موضوع حقیقت دارد (پودستا حقوق بگیر عربستان است).»

این فعال ضدجنگ گفته بود که در گزارش‌ها آمده است که شرکت لابی‌گری که توسط تونی و جان پودستا در سال 1988 ایجاد شده، ماهانه از دولت سعودی 140 هزار دلار دریافت می‌کن؛ دولتی که مخالفان سیاسی مسالمت‌آمیز خودش را سر می‌برد، شکنجه می‌کند و اعتراف‌های اجباری و مبتنی بر زور می‌گیرد و به زنان اجازه رانندگی نمی‌دهد و در کشور همسایه یمن، مدارس، بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی را بمباران می‌کند.

این روزنامه انگلیسی سپس به برخی از ایمیل‌های کلینتون در دورانی که وزیر خارجه آمریکا بود، اشاره کرد و نوشت که شواهد روشنی از اواخر سال 2013 وجود دارد که کلینتون به طور قطع برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا تصمیم گرفته بود که در یکی از ایمیل‌هایش به این مسئله اشاره شده بود.

در یکی از ایمیل‌های کلینتون آمده بود که یکی از مسئولان کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون که با مقامات وزارت دادگستری در تماس بوده، تلاش می‌کرده تا به این مسئله پی ببرد که چگونه وزارت خارجه تحقیقات در خصوص ایمیل‌های کلینتون را پیش می‌برد.

طبق این گزارش، در یکی از ایمیل‌های هیلاری کلینتون، به این مسئله اشاره شده که مشاور وی اظهارات ناخوشایندی در خصوص کاتولیک‌ها که تقریباً یک چهارم از رأی‌دهندگان انتخابات ریاست‌جمهوری را تشکیل می‌دهند، مطرح کرده است.

این روزنامه انگلیسی نوشت: «ما احتمالاً خلاصه‌ای از سخنرانی 250 هزار دلاری کلینتون برای بانک‌های وال استریت و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خوانده‌ایم که کلینتون حاضر نشده آن‌ها را آشکار کند.»

این گزارش سپس با اشاره به گزیده‌ای از مواردی که در ایمیل‌های کلینتون آمده و نمایانگر عقایدی بوده که در ذهن داشته است، در پایان نوشت در صورتیکه کلینتون به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شود، یک کاخ سفید با خودخواهی‌های بزرگ، پروژه‌های پیچیده و پنهانکاری وجود خواهد داشت که تمامی چیزهای دیگر در مقابل این مسئله پنهانکاری رنگ می‌بازند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس