با تصویب مجلس شورای اسلامی و پس از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ به دولت، ردیف جدیدی در قبوض برق با نام "بیمه پایه حوادث طبیعی" گنجانده خواهد شد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح بخشی از لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، بخشی از تأمین مالی این لایحه را از طریق قبوض برق تصویب کردند.

نمایندگان مجلس دهم در آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در جریان اصلاح لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی جهت تامین نظر شورای نگهبان، با اصلاح ماده 5 این لایحه با 155 رأی موافق، یک رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 5 اصلاح شده این لایحه؛ درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در قبوض برق واحدهای مسکونی از مالکان آنها دریافت شود و الباقی حق بیمه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبار ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27 بهمن ماه سال 80 و اصلاحات بعدی آن مستقیما به حساب صندوق پرداخت شود.

این ردیف جدید که پس از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ به دولت، در قبوض برق گنجانده خواهد شد هر سال بر اساس فرمول مشخصی افزایش می یابد تا ظرف 10 سال از آغاز اجرای این قانون سهم مالکان واحدهای مسکونی از پرداخت حق بیمه پایه صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به صددرصد و سهم سازمان مدیریت و بحران کشور به صفر برسد.

در نخستین سال اجرای این قانون سهم مالکان از حق بیمه پایه ماهیانه واحدهای موجود در روستاها، شهرهای کوچک با جمعیت زیر 50 هزار نفر و شهرهای بزرگ به ترتیب نباید از 5 هزار ریال،‌ 7500 ریال و 10 هزار ریال بیشتر باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    قبض جا داره بیست مورد دیگه اضافه کنید البته مردم نمیدونم جا دارند من
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    شما که پول تو جیبی خونوادتون رو هم از مردم میگیرین خوب اونم تو قبض بیارین کی به کیه
  • ناشناس ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    خدا نبخشدتون که اینقدر مردما تیغ میزنید
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    اوقات فراغت بچه هاتون يادتون نره
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    جانم نثارم این بیمه خیلی خوبه فقط چون برای پرداخت صفوف طولانی ایجاد میشه تعداد باجه ها رو بیشتر کنید.
  • shadman ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    خوب اگه منظور اینه که به خانه بر اثر آتش سوزی چیزی خسارت پرداخت بشه بد نیست در هرقبض پانصد یا هزار تومان اون هم هر یک ونیم ماه رقمی نیست تازه این قانون رو هم نمایندگان خود ما مردم در مجلس به تصویب رسوندن نه صرفا نهاد دولتی بهتره همه چیز رو با دید منفی نگاه نکنیم
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    پس پول نفت کجا خرج میشه؟؟ یارانهه ها رو هم که در تلاشند قطع کنند و یه روز قطع خواهند کرد.خدایا خودت فرجی برسان اگه دوست دارین حق بیمه ی ماشین های میلیاردی. آقازاده ها و نجومی بگیرها رر هم از مردم بگیرید تو رو خدا تعارف نکنین خدایی خیلی رو دارن این دولتی ها و مجلسی ها اول بروید اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم رو بهبود ببخشید بعد هرردیفی که دلتان خواست به قبض ها اضافه کنین..
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    با عناوین مختلف جیب خالی مردم خالی تر میشه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس