«مایک پنس» گزینه دونالد ترامپ برای پست معاونت ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید در صورت پیروزی نامزد جمهوریخواه در انتخابات، دولت او برجام را پاره خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از یک ماه تا موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی است، اظهارنظرهای نامزدها و معاونان آنها درباره برجام همچنان ادامه دارد.

شهرهای مختلف آمریکا این روزها شاهد کارزار انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 و گزینه‌های آنها برای پست معاونت ریاست جمهوری است.

یکی از موضوعاتی که بارها در کارزار انتخاباتی 2016 مطرح شده، موضوع برجام و توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است.

در حالی که در اردوگاه دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون و «تیم کین» گزینه او برای معاونت ریاست جمهوری از برجام حمایت کرده‌اند، در کمپ جمهوریخواهان دونالد ترامپ و «مایک پنس» زوج انتخاباتی او به شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

در تازه‌ترین اظهارات جمهوریخواهان درباره برجام، آقای پنس به حامیانش نامزد جمهوریخواه در انتخابات قول داده که در صورت پیروزی ترامپ، دولت او برجام را پاره خواهد کرد.

به گزارش شبکه سی‌بی‌اس، زوج انتخاباتی ترامپ در جمع حامیانش او در شهر «رالی» مرکز ایالت کارولینای شمالی گفت: «وقتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا شود، ما توافق(هسته‌ای) ایران را پاره می‌کنیم».

فرماندار کنونی جمهوریخواه ایندیانا پیشتر در مناظره گزینه‌های معاونان ریاست جمهوری، بر لزوم حملات نظامی به مواضع ارتش سوریه سخن گفته بود؛ اظهارنظری که بعدا با مخالفت ترامپ مواجه شد.

در گزارش سی‌بی‌اس درباره اظهارنظر تازه او آمده است: «مایک پنس قول داد که دولت ترامپ توافق ایران را پاره خواهد کرد. موضع او درباره پاره کردن توافق هسته‌ای ایران، فراتر از آن چیزی است که ترامپ در گذشته ابراز کرده است».

زوج انتخاباتی ترامپ در تجمع روز چهارشنبه(دیروز) گفته است: «من بر پایه و اساسی فراحزبی با اعضای جمهوریخواه و دموکرات برای پیش بردن سخت‌ترین تحریم‌ها در تاریخ آمریکا علیه ایران، جنگیدم».

پنس از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ به عنوان عضو مجلس نمایندگان آمریکا از حوزه ایالت ایندیانا مشغول به فعالیت بوده و از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ هم رئیس کنفرانس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ali ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    به درک که میخوای پارش کنی پارش کن بره ما هم میسوزونیمش طبق گفته رهبری
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    اگه اینکارو بکنید شاید لطف بزرگی برای پاک کردن این ننگ نامه از دامان ایران کنید چون به فرموده رهبری ماهم برجامو آتش میزنیم.
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    آمریکا آماده خوردن یه تو دهنی محکم باش که هرگز طعمش رو فراموش نخواهی کرد
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    اگه تونستی کاغذ سوخته پودر شده رو پاره کنی پاره کن....
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    این یک قرارداد بین المللی و مورد تایید سازمان ملله و امربکا نمیتونه اون را یک طرفه نقض کنه البته از این تندروهای افراطی در هردو کشور ایران و امریکا وجود دارند و این معلوما که مردم ایران و امریکا تحمل یک جنگ دیگه را ندارند اینها بیشتر ژست تبلیغاتیه و این گروهها ور بین مردم دو کشور مورد اقبال هم نیستند.
  • محمد ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    از خدامونه این ننگ نامه از بین بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس