نظرسنجی پایگاه تحلیلی پلیتیکو از تمایل رای‌دهندگان جمهوریخواه آمریکا به افزایش حملات نامزد جمهوریخواه انتخابات این کشور به رقیب خود در مناظره دوم انتخابات خبر می‌دهد.

 به گزارش مشرق، نتایج آخرین نظرسنجی که پایگاه تحلیلی پلیتیکو برگزار کرده حاکی از این است که تعداد بالایی از هواداران حزب جمهوریخواه آمریکا مایلند تا «دونالد ترامپ» نامزد این حزب در مناظره دوم انتخاباتی به حملات و رفتار تهاجمی خود ادامه دهد.

این مناظره قرار است در روز 9 اکتبر (18 مهرماه) در دانشگاه واشنگتن در سن لوئیس واقع در ایالت میسوری و در ساعت 9 شب به وقت آمریکا (5:30 صبح به وقت تهران) میان ترامپ و «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا برگزار شود.

از میان 1815 نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند 81 درصد آن‌ها (1464 نفر) اعلام کرده‌اند که خواهان حملات بیشتر ترامپ در مناظره دوم انتخابات هستند. 15 درصد (279 نفر) از رای دهندگان نیز بر این باورند که با ادامه حملات ترامپ موافق نیستند و حدود 4 درصد (75 نفر) دیگر گفته‌اند که هنوز نمی‌توانند در مورد این موضوع با قطعیت صحبت کنند.
 
مناظره دوم ترامپ و کلینتون طوفانی خواهد بود
مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری‌آمریکا در روز 26 سپتامبر (5 مهرماه) برگزار شد و نظرسنجی‌های انجام‌گرفته پس از این مناظره از پیروزی نامزد دموکرات‌ها خبر داد.

کلینتون توانست 62 درصد آرای نظرسنجی‌های پس از مناظره اول انتخابات را از آن خود کند. در مقابل ترامپ تنها به 27 درصد آرا دست یافت و فاصله نتایج نظرسنجی این دو نامزد در دوره اول این مناظره‌ها بسیار زیاد بود.

رأی‌دهندگان این نظرسنجی گفته‌اند که کلینتون بسیار شفاف‌تر از ترامپ به شرح اهداف خود پرداخت و آنها فهم بهتری از اهداف کلینتون داشته‌اند. کلینتون همچنین پاسخ‌های مناسب‌تری در مورد مشاغل آمریکا و چگونگی افزایش آنها بیان کرده است و به‌نسبتِ 57 درصد به 35 درصد از ترامپ بهتر عمل کرده است. همچنین در زمینه قدرت رهبری کلینتون به‌نسبت 56 به 39 درصد از ترامپ جلوتر است.

در زمینه صداقت بیشتر نامزدها فاصله ترامپ و کلینتون کمتر بود. کلینتون با 53 درصد از ترامپ با 40 درصد در این زمینه پیشی گرفت.

ترامپ با 56 درصد نسبت به 33 درصد کلینتون روحیه تهاجمی بیشتری داشت و چندین بار به رقیب خود حمله‌ور شد.

در مجموع عملکرد کلینتون در این مناظره بهتر از ترامپ بود. مصاحبه‌های قبل از این مناظره بر اختلاف 26 امتیازی میان ترامپ و کلینتون تأکید داشت در حالی که عملکرد واقعی این دو نامزد در مناظره اول، اختلاف 35 امتیازی را نشان می‌دهد. این موضوع مردم آمریکا را شگفت‌زده کرده است.
 
مناظره دوم ترامپ و کلینتون طوفانی خواهد بود
نیمی از افرادی که این مناظره را تماشا کرده‌اند، گفتند که نظرشان نسبت به قبل تغییری نکرده است. 47 درصد از آنها گفتند که مناظره بر نظر آنان تأثیری نداشته است و بقیه آنها نیز گفتند که به‌سوی کلینتون تمایل پیدا کرده‌اند. 34 درصد از نیمه دیگر افراد این نظرسنجی اعلام کردند که به کلینتون متمایل شده‌اند و 18 درصد نیز تمایل خود به ترامپ را نشان دادند.

بر اساس این نظرسنجی، در زمینه سیاست خارجی کلینتون به‌نسبت 62 به 35 درصد دست بالاتر را داشت و در زمینه مبارزه با تروریسم نیز کلینتون به‌نسبت 54 به 43 درصد پیشتاز بود.

اما در زمینه اقتصاد ترامپ نزدیک‌تر بود و 51 درصد از رأی‌دهندگان از کلینتون و 47 درصد از ترامپ حمایت کردند.

55 درصد از رأی‌دهنگان بر این باور بودند که ترامپ توانایی مدیریت منصب ریاست جمهوری آمریکا را ندارد و در مقابل 43 درصد از او حمایت کردند.

بسیاری از رأی‌دهندگان حملات ترامپ به کلینتون در مناظره اول را غیرمنصفانه نامیدند و نسبت به شیوه انتقادی کلینتون ابراز رضایت کردند. 67 درصد از رأی‌دهندگان اعلام کردند که انتقادات کلینتون از ترامپ منصفانه بوده است و 51 درصد نیز انتقادات ترامپ را منصفانه نامیدند.

58 درصد از مردان و 44 درصد از زنان انتقادات ترامپ از کلینتون را عادلانه قلمداد کردند.

نظرسنجی «سی‌ان‌ان/ اوآرسی» از 521 نفر از کسانی که مناظره اول انتخاباتی میان ترامپ و کلینتون را مشاهده کردند درخواست کرد تا در این نظرسنجی شرکت کنند. این نظرسنجی با ضریب خطای 4.5 درصد برگزار شد.
 
مناظره دوم ترامپ و کلینتون طوفانی خواهد بود
مناظره میان معاونین نامزد های جمهوریخواه و دموکرات انتخابات آمریکا نیز در روز 5 اکتبر (13 مهرماه) برگزار شد.

در آن روز«مایک پنس» فرماندار ایالت ایندیانا و معاون «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچین «تیم کین» سناتور ویرجینیا و معاون «هیلاری کلینتون» در یک مناظره انتخاباتی 95 دقیقه ای رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.

از همان ابتدای کار مایک پنس با آرامش و راحتی خاصی شروع به صحبت کرد و این راحتی کاملا در رفتار و کلمات او مشهود بود. پنس هنگام پاسخ به سوالات، مرتب به دوربین نگاه می کرد و با این کار نشان می داد که مخاطبین اصلی در اتاق مناظره حضور ندارند بلکه در حال تماشای او از قاب تلویزیون خود هستند.

فرماندار ایندیانا نسبت به رقیب خود تیم کین که بسیار عصبی بود و تند صحبت می کرد بسیار آرام و مسلط به نظر می‌رسید. پنس با محافظه کاری و نمایش برخورد حرفه ای خود در مناظره، راه را برای نامزدی ریاست جمهوری خود در سال 2020 یا 2024 هموار کرد.

معاون دونالد ترامپ به تمامی حملات کین به ترامپ پاسخ نداد و تنها به برخی از آن ها واکنش نشان داد.

روش کین در این مناظره جواب نداد. کین از ابتدای مناظره خیلی سریع صحبت می کرد و سعی می کرد تا در تمام پاسخ های خود به ترامپ حمله ور شود و به همین دلیل نتوانست پنس را تحت فشار قرار دهد و پاسخ حملات او را بدهد.

کین تنها در یک مورد و آن هم لحظه ای که در مورد اظهارت ترامپ درباره زنان صحبت کرد خوب عمل کرد ولی در بقیه موارد عملکرد ضعیفی داشت. کین صحبت های پنس را مرتب قطع می کرد ولی نمی توانست پاسخ مناسبی ارائه دهد.

زمانی که پنس قصد داشت به کلینتون حمله ور شود کین صحبت های او را قطع می کرد. نمی توان گفت این امر عمدا انجام می گرفت یا خیر اما در هر حال رفتار مناسبی نبود.

بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته در مورد این مناظره نیز اکثر رای دهندگان بر عملکرد خوب مایک پنس معاون ترامپ و پیروزی وی در این مناظره تاکید کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس