کد خبر 642434
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

صدها هزار نفر از مردم با بصیرت و ولایت‌مدار و همیشه در صحنه استان کردستان امروز با حضور در مراسم روز عاشورا بصیرت دینی و شعور مذهبی خود را به نمایش گذاشته و وحدت جهان اسلام را به بدخواهان ملت ایران و دشمنان اسلام یادآوری کردند.

به گزارش مشرق، صدها هزار نفر از مردم با بصیرت و ولایت‌مدار و همیشه در صحنه استان کردستان امروز با حضور در مراسم روز عاشورا بصیرت دینی و شعور مذهبی خود را به نمایش گذاشته و وحدت جهان اسلام را به بدخواهان ملت ایران و دشمنان اسلام یادآوری کردند.
 
امروز همه با نیتی پاک و خالص دل خود را برای وصال عشق آماده می‌کنند تا دل را از آلودگی‌های گناه مبرا سازند و در ماتم عزای حسین(ع) به تزکیه روح و روان خویش بپردازند.
 
در مراسم عزاداری عاشورا در شهرهای مختلف استان کردستان هیئت‌های عزاداری به ترتیب و منظم در خیابان‌های اصلی شهرها و میادین روستاها حرکت کرده و پیشاپیش آنها علم در حرکت بود و مردان پیر و جوانان هم در میان صفوف گهواره حضرت علی اصغر(ع) را می‌گردانند تا هر کس نذری داشته باشد بر روی آن پارچه‌های سبز آنها ببندد.
 
در مراسم عزاداری روز عاشورا پیرمردها، کودکان و جوان‌ها در قالب هیئت‌های عزاداری با زنجیرزنی و سینه‌زنی به سوگواری پرداختند و مردم با نذر خرما، آش، شربت و شیر داغ ارادت خود را به سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفایش نشان دادند.
 
اما در این میان امروز فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل مردم غیور کردستان نیز با نوحه‌ها و مرثیه‌خوانی‌ها گره خورده بود و یزیدیان همانند سال 61 هجری روسیاه و نالان شده بودند.
 
هم‌زمان با روز عاشورا کردستان هم غرق در اشک و ماتم و عزا شد و مردم با حضور در آئین‌های عزاداری سالار شهیدان به سوگواری و عزاداری پرداختند.
 
مردم مؤمن و ولایت‌مدار کردستان از صبح امروز با حضور در مساجد و تکایا و تشکیل صفوف سینه‌زنی و زنجیرزنی ابتدا در مساجد به عزاداری پرداخته و سپس به صورت منظم با سردادن نوحه‌های عزا به خیابان‌های سطح شهرها آمدند و به سمت مکان‌ مشخص شده برای مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفایش حرکت کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس