کد خبر 642402
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

همزمان با عاشورای حسینی استان مرکزی، سرزمین آفتاب در عزای امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سوگ نشست و نوای یاحسین عزاداران در این استان طنین‌انداز شد.

به گزارش مشرق، با فرارسیدن عاشورای حسینی هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری در شهرهای مختلف استان مرکزی از ساعات ابتدایی امروز در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به‌راه افتاده و در عزای سید و سالار شهیدان به عزاداری می‌پردازند.

این مراسم به‌طور همزمان در شهرهای مختلف و روستاهای استان مرکزی خمین، محلات، دلیجان، ساوه، زرندیه، تفرش، فراهان، آشتیان، کمیجان، خنداب و شازند در حال برگزاری است و مداحان و وعاظ در رثای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شهادت جانسوز امام حسین(ع) به ذکر مصیبت پرداخته‌اند.

در هر شهر و روستا دسته‌جات عزاداری با حضور در خیابان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا باسخنرانی سخنرانان و خطبا و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) در منقبت سیدالشهدا(ع) به عزاداری می‌پردازند.

در اراک نیز دسته‌جات مذهبی از محله‌های مختلف شهر به راه افتاده و به سمت مصلی بیت‌المقدس اراک حرکت می‌کنند تا براساس برنامه ریزی قبلی در مراسم اجتماع بزرگ عاشورایی عزاداران حسینی در مصلی بیت‌المقدس اراک حضور یابند.

در خیابان‌های شهر، مردم مومن و خداجوی اراک و شهرهای استان مرکزی با برپا کردن ایستگاه‌های صلواتی با پخش نذری از هیئت‌ها و عزاداران حسینی استقبال می‌کنند، این در حالیست که حضور جوانان و نوجوانان هم دوش پیرغلامان، حوزویان و دانشگاهیان، همه و همه در کنار هم جلوه‌ای از حماسه عاشورایی عزاداری برای امام غریبان را به نمایش گذاشته است.

در برخی شهرهای استان مرکزی از دقایقی پیش تعزیه‌خوانی شهادت امام حسین(ع) آغاز شده و تا ساعتی پیش از ظهر عاشورا ادامه دارد که در پایان دسته عزاداری به سمت مصلی و مساجد جامع شهر برای اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا به راه می‌افتد.

تجمع بزرگ عاشورائیان در اراک و دیگر شهرهای استان مرکزی ساعاتی پیش از اذان ظهر عاشورا برگزار و پس از اذان، نماز باشکوه ظهر عاشورا همزمان باسراسر کشور در استان مرکزی برگزار می‌شود.

در اراک نیز، نماز باشکوه ظهر عاشورا با حضور خیل عزاداران حسینی به امامت "آیت‌الله دری نجف‌آبادی" نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس