کد خبر 642398
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی، شب گذشته در محل مسجدفاطمه الزهرا(س) در عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان با حضور گسترده عاشقان سالار شهیدان برگزار شد.

به گزارش مشرق، آئین عزاداری عاشورای سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در مسجد فاطمه الزهرا(س) عشق‏‌آباد با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، ایرانیان مقیم عشق‌آباد، شیعیان و برادران اهل تسنن این کشور با اقامه نماز مغرب و عشا و قرائت زیارت عاشورا برگزار شد.

«سید محمد احمدی» سفیر ایران در ترکمنستان در سخنانی مفهوم و فلسفه عزاداری برای امام حسین (ع) و ابعاد مختلف وقایع کربلا را برای حاضران در این مراسم تشریح کرد.

وی تصریح کرد: عاشورا می‌تواند برای ما الگو باشد، ما از قیام حضرت امام حسین (ع) درس سرافرازی، شجاعت، معرفت، فضیلت و انسانیت می‌گیریم و می‌آموزیم که باید خودسازی کنیم و در زندگی هدف گذاری داشته باشیم.

وی با استناد به منابع تاریخی معتبر گفت: تاریخ به غمگینی حادثه کربلا سراغ ندارد، ستمگران بسیار سعی کردند این حادثه را به فراموشی بسپارند که این کار نشد و نهضت امام حسین(ع) سال به سال گسترده تر و ماندگارتر شد. این روزها هم میلیون‌ها نفر با حضور در کربلا برای این مظلومیت عزاداری می‌کنند.

سفیر کشورمان در عشق‌آباد گفت: امام حسین (ع) خود را برای مردم فدا کرد، تاریخ سراغ ندارد که معصومین ما به کسی ستم کرده باشند،حق کسی را خورده باشند، رفتار تند با کسی داشته باشند و دل کسی را آزرده باشند.

وی افزود: امام حسین(ع) در اوج مظلومیت، در آخرین لحظات زندگی مبارکش، سر تا پا عشق به خدا و عشق به نجات انسانیت بود و به همین خاطر است که مردم در عزاداری آن حضرت به سر و سینه می‌زنند و اشک می‌ریزند.

احمدی زندگی پر افتخار امام حسین(ع) را دلیل حضور مردم در طول قرن ها برای پاسداشت قیام این امام همام و یاران با وفایش عنوان کرد.

در ادامه این مراسم، عاشقان امامت و ولایت به نوحه خوانی و تعزیه سرایی به زبان فارسی و آذری پرداختند و حاضران در این مراسم در سوگ سالار شهیدان و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس