20 سال قبل جنگنده های دشمن صهیونیستی یک اردوگاه وابسته به نیروهای بین المللی (یونیفل) در شهرک قانا در جنوب لبنان را به طوری وحشیانه بمباران کردند وکودکان ، زنان و سالخوردگانی را که برای درامان ماندن از تجاوزهای وحشیانه صهیونیست ها در جنگ خوشه های خشم به آن پناه برده بودند، به خاک و خون کشیدند.

 به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی الاخبار روز دوشنبه در این زمینه نوشت: تصاویر تلویزیونی از به تصویر کشیدن صحنه های جنایت خونین صهیونیست ها در قانا مانند پیکر بی جان و تکه تکه شده کودکان و شیرخوارگان ناتوان ماندند، این جنایتی بود که « شیمون پرز» تروریست وحشی به همراه دهها جنایت و نسل کشی دیگر از خود برجای گذاشت.

بعداز مرگ این جانی و مهندس کشتار قانا، سعودی و ائتلاف عربی آمریکائی تحت سرکردگی آن، قانائی دیگر را اما این بار در جنوب صنعا پایتخت یمن رقم زدند تا ائتلاف سعودی صهیونیستی کامل شود.

تصاویر منتشر شده از این جنایت وحشیانه بار دیگر خاطرات جنایت خونین قانای لبنان را زنده کرد ، مردم با مشاهده مرد یمنی که پیکر خونین ، تکه تکه و بی جان فرزندش را حمل می کرد، به یاد « عباس حجا» پدر لبنانی افتادند که پیکر دختر خردسالش را بر روی دستانش بلند کرده بود.

« ابراهیم الامین» سردبیر روزنامه الاخبار هم نوشت: قربانی، قاتل و جنگ همه یکی است،ملت های عرب و مسلمان با این صحنه ها قبلا در لبنان، سوریه و فلسطین به ویژه قانای لبنان آشنا هستند.

وی افزود: جنگ یکی است، قاتل هم یکی است اما شاید نامش آمریکا ، انگلیس ، فرانسه، اسرائیل و یا آل سعود باشد، قربانی هم یکی است ، ملت فلسطین ، ملت لبنان ، ملت سوریه و ملت یمن .

جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی رژیم سعودی عصر شنبه گذشته درسه نوبت مراسم ختمی را که در تالار بزرگ جنوب صنعا پایتخت یمن برگزار شد، بمباران کردند که به شهادت دست کم 150 یمنی و مجروح شدن صدها تن دیگر منجر شد.

برخی منابع گفته اند که تعداد شهدا و مفقودان از مرز 250 تن گذشته است.

** روزی سیاه برای برخی رسانه های عربی

امروز یک روز سیاه برای رسانه های عربی به ویژه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و حتی غربی عرب زبان بود که درصدد برآمدن عامل این جنایت خونین را پنهان و با انتشار اخبار جعلی ملت ها را فریب بدهند زیرا این جنایت آنقدر وحشتناک و هولناک است که حتی آمریکا هم می خواهد خود را بی طرف نشان دهد تا مهر ننگ تنها بر پیشانی آل سعود بخورد.

بدتر از آن ، این رسانه ها درصدد تبرئه ائتلاف عربی آمریکائی به سرکردگی آل سعود بر آمدند و شبکه سعودی العربیه پیش از فاش شدن ابعاد این جنایت ضد بشری اعلام کردکه« دهها تن از رهبران کودتاگران در صنعا کشته شدند».

این شبکه سعودی حتی وقاحت را به آنجا رساند که اعلام کرد،« کشتار صنعا نتیجه تسویه حساب های داخلی بین نیروهای حوثی و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن بعداز تشکیل شورای سیاسی است».

شبکه قطری الجزیره هم دست کمی از العربیه نداشت و بارها این ادعا را تکرار کرد که « دهها تن در نتیجه دو انفجار در یک مراسم ختم در صنعا کشته شدند» و حتی عملیات هوائی جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی سعودی در فضای پایتخت یمن را رد کرد.

رسانه های غربی عرب زبان هم تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا این لکه ننگ بر پیشانی آمریکا نخورد و بر روی این مقوله که آمریکا قصد دارد با فوریت نسبت به روابطش با سعودی تجدید نظر کند، متمرکز شدند.

شبکه « فرانس 24» و حتی شبکه لبنانی (MTV) وابسته به سعودی خبرهای خود رابگونه ای تنظیم و منتشر کردند تا امکان تبرئه جانی وجود داشته باشد.

در حالی که مردم یمن به ویژه صنعا آماده برگزاری تظاهرات برای محکوم کردن جنایت سعودی و ائتلاف تحت سرکردگی آن می شدند شبکه الجزیره در خبری جعلی اعلام کرد: یمنی ها قصد دارند در صنعا در اعتراض به سیاست های صالح و حوثی ها که به گرانی و گرسنگی در یمن منجر شده است، تظاهرات کنند.

** دست سازمان ملل آغشته به خون یمنی ها

« جوی سلیم» نویسنده لبنانی هم نوشت: حدود ده روز قبل سازمان ملل با تشکیل کمیته بین المللی حقیقت یاب برای بررسی اتهام های وارده به ائتلاف تحت سرکردگی سعودی در خصوص هدف گرفتن شهروندان یمنی مخالفت و در مقابل حتی تصمیم گرفت کمیته تحقیقی را که دولت یمنی مورد حمایت سعودی تشکیل داده است، تقویت کند.

وی با بیان اینکه « این سازمان بین المللی به صورت شبه کامل تحت سیطره پول های سعودی است»، خاطرنشان کرد: به بیان دیگر، سازمان ملل تصمیم گرفت تا جنایت های ائتلاف سعودی را نادیده بگیرد تا بتواند بدون ترس و بدون احساس مسئولیت، به قتل عام ملت یمن ادامه دهد.

سلیم تاکید کرد: کوتاهی جامعه جهانی برای متوقف کردن جنگ سعودی علیه ملت یمن بدیهی است و کمک های بی حد و حصر تسلیحاتی ، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و انگلیس به سعودی ها در این جنگ به ویژه جنایت اخیر در جنوب صنعا قابل کتمان نیست.

این نویسنده لبنانی تصریح کرد: فراموش نمی کنیم که سازمان ملل ، نام ائتلاف سعودی را از فهرست سیاه جانیانی که کودکان را می کشند، حذف کرد درست زمانی که سعودی ها با صراحت « بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل را به قطع کمک های مالی تهدید کردند.

وی نوشت: بان کی مون دیروز هم خواستار تحقیقات بی طرفانه درخصوص جنایت صنعا شد اما آیا پول های سعودی باردیگر راه را بر روی « عدالت جهانی» نخواهد بست.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس