کد خبر 642026
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

«زید رعد الحسین» کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل با «ظالمانه» خواندن حمله اخیر سعودی‌ها به صنعا، اعلام کرد که نمی‌توان اجازه داد که چنین حملاتی در یمن ادامه پیدا کند.

به گزارش مشرق، در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حمله مرگبار اخیر ائتلاف عربستان سعودی به پایتخت یمن، «زید رعد الحسین» کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل هم در این باره بیانیه صادر کرده است.

روز شنبه بود که جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به مجلس ختم در صنعا حمله کردند؛ حمله‌ای که به کشته و زخمی شدن 900 نفر از غیرنظامیان یمنی منجر شد.

آمار بالای کشته‌شدگان این حمله و خشونت شدید این حملات به حدی بود که کشورهای مختلف و نهادهای بین‌المللی را به واکنش واداشت.

عضو ارشد حقوق بشر سازمان ملل هم به حمله اخیر در صنعا واکنش نشان داد و این حمله را «حمله مرگبار و ظالمانه» خوانده است.

در بیانیه «زید رعد الحسین» آمده است: «از ابتدای درگیری در یمن، به مراسم‌های عروسی، بازار، بیمارستانها، مدارس و اکنون حاضران در مراسم ختم حمله شده است که نتیجه آن، افزایش تلفات غیرنظامی و مسئولیت نپذیرفتن مطلق مسئولان آنها بوده است».

وی تصریح کرد: «این حمله مرگبار تنها چند هفته پس از آن صورت گرفته که شورای حقوق بشر سازمان ملل برای دومین بار متوالی درخواست من را برای اتخاذ اقدام قاطعانه‌ برای ایجاد یک تحقیق مستقل بین‌المللی برای بررسی نقض‌های جدی حقوق و قوانین بین‌المللی و شاید جرایم جنگی رد کرد».

این مقام ارشد حقوق بشری سازمان ملل با اشاره به حمله مرگبار اخیر در صنعا تصریح کرد: «نمی‌توان اجازه داد که این حملات ظالمانه ادامه یابد».

رعد الحسین افزود: «جامعه بین‌المللی وظیفه قانونی و اخلاقی برای نشان دادن واکنش سرسختانه به افزایش وحشتناک تلفات غیرنظامی در یمن دارد».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس