مدیرعامل باشگاه ملوان ابراز امیدواری کرد که مالکان قبلی این باشگاه به تعهداتی که ایجاد کرده‌اند پایبند باشند تا این تیم با محرومیت فیفا روبه‌رو نشود.

به گزارش مشرق، مسعود رضائیان مدیرعامل باشگاه ملوان بندر انزلی در پاسخ به سوالی درباره ماجرای بدهی ۳۰۰ هزار دلاری باشگاه ملوان به زوران زلاتکوفسکی، گفت: ما از مهرماه سال گذشته تاکنون درگیر این ماجرا بوده‌ایم و مکاتبات مختلفی با فیفا داشته‌ایم. کمیته حل اختلاف فیفا پیش‌تر رایی را در رابطه با دو پرونده صادر کرده بود و باشگاه ملوان را به موجب قرارداد سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در مجموع به پرداخت ۲۵۱ هزار دلار محکوم کرده بود که این مبلغ با ۵ درصد حق تاخیر روبه رو می‌شد. این مبلغ در حال حاضر به ۲۹۸ هزار دلار رسیده است. اکنون کمیته انضباطی فیفا به ما نامه زده و این یعنی اینکه مسئله از کمیته حل اختلاف خارج شده است. کمیته انضباطی فیفا جایی مثل اجرای احکام است و قرار است آنها جلسه دیگری داشته باشند و مهلت نهایی پرداخت پول یاد شده را به ما بگویند.

او در پاسخ به این سوال که بدهی یاد شده متعلق به چه دوره مدیریتی ملوان است و چقدر خطر کسر امتیاز از این تیم جدی است؟ بیان کرد: معمولا مهلتی که این کمیته به باشگاه‌ها می دهد چیزی حدود دو الی چهار هفته است. ما تا به حال نتوانسته‌ایم فیفا را مجاب کنیم که مالکیت باشگاه ملوان تغییر کرده است و از نظر حقوقی باشگاه ملوان در آن دوره زیر نظر مناطق آزاد بوده است. به هرحال فیفا فقط ملوان را می‌شناسد. مالک اول ملوان در زمان بدهی مناطق آزاد بوده و سال دوم هم باشگاه در اختیار آقای هدایتی بوده است. از طرفی ما تلاش می‌کنیم تا دوستانی که مالک باشگاه بوده‌اند، مثل مناطق آزاد را متقاعد کنیم که سهم خود را در این میان ببینند.

مدیرعامل باشگاه ملوان در پاسخ به این سوال که آیا باشگاهش ۳۰۰ هزار دلار را می‌تواند پرداخت کند، عنوان کرد: اگر این پول را داشتیم که خیلی زودتر از این‌ها پرداخت می‌کردیم تا مشمول دیرکرد هم نشود. ما الان دو کار را انجام می‌دهیم. اول اینکه زنگ خطر را به صدا درآوردیم برای کسانی که ذی ضرر هستند. توجه دارید که اینجا کسی ذی نفع نیست. به هرحال دوستان باید بدانند که سقوط ملوان به دسته سوم به پای آنها هم نوشته می‌شود. دوم اینکه زنگ خطر برای گروه ناظر هم به صدا درآمده است. کسانی که می‌دانند سقوط ملوان چقدر مسائل اجتماعی و سیاسی خاص خودش را به همراه دارد. این دوستان می‌توانند از نفوذ خود استفاده کنند تا منطقه آزاد انزلی برای حل مسئله کمک کند. در خارج از کشور هم ما با فیفا همچنان مکاتبه می‌کنیم و درخواست کرده‌ایم مطالبات زوران زلاتکوفسکی تقسیط شود و مثلا در طول یکسال مطالبات او را بدهیم که هنوز این بازیکن جواب فیفا را در این زمینه نداده است.

رضائیان در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا به دنبال کمک مالی از سوی مسئولان هم هست، گفت: خیر ما به دنبال کمک مالی نیستیم. ما توقع داریم که دوستان از نفوذ خود استفاده کنند و مسئولان مناطق آزاد را متقاعد کنند تا تعهد ایجاد شده را پرداخت کنند. ما با اعلام نامه فیفا خواستیم شرایط را اعلام کنیم تا دوستان بعدا نگویند که ما نمی‌دانستیم و اگر می‌دانستیم فکری می‌کردیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس