بسیاری از بزرگان حزب جمهوریخواه آمریکا بعد از افشای ویدئویی قدیمی که در آن نامزد منتخب حزب در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶، زنان را موجوداتی مبتذل توصیف می کند، حمایت خود را از وی دریغ کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از بی بی سی، ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان در شوک ناشی از انتشار نوار ویدئویی به سر می برد که تاریخ آن به سال ۲۰۰۵ میلادی باز می گردد و در آن به گونه ای شرم آور به مقام زنان توهین شده است.

تنها دو روز بعد از انتشار این فیلم که در آن ترامپ بعد از شرح برخی هرزگی های خود با گستاخی می گوید «وقتی ستاره باشی، آنها (زنان) به تو اجازه هر کاری را می دهند» نمی گذرد که ده ها تن از بزرگان حزب جمهوریخواه از ادامه حمایت از وی دست کشیدند.

در این میان، حدود ۶۰ نفر از چهره های سرشناس حزب از قبیل «جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا و «پل رایان» سخنگوی مجلس نمایندگان، با انتشار بیانیه هایی از ترامپ خواستند تا از ادامه رقابت ریاست جمهوری صرف نظر کند.

این در حالی است که خود ترامپ می گوید اگرچه جمهوریخواهان سنتی و رسانه های آمریکایی تمایل زیادی به واگذاری صحنه رقابت از سوی وی دارند، اما او قصد انصراف نداشته و هوادارانش را مایوس نخواهد کرد.

جالب آنکه ترامپ همچنان مدعی است که از محبوبیت زیادی در میان رای دهندگان جمهوریخواه آمریکایی بر خوردار است.

اولین کسانی که در واکنش به افشای هرزگی های ترامپ به طور رسمی از حمایت وی انصراف دادند، مک کین و «کاندولیزا رایس» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا بودند.

در این میان، «ملانیا ترامپ» همسر ترامپ و «مایک پنس» معاون منتخب وی نیز اظهاراتی را که در این فیلم از سوی وی بیان می شود ناخوشایند و غیر قابل قبول توصیف می کنند اما همچنان به حمایت از وی متعهد هستند.

پنس در بیانیه خود گفته است: ما برای خانواده او (ترامپ) دعا می کنیم.

در همین حال هیلاری کلینتون هم اظهارات مطرح شده از سوی رقیب جمهوریخواه را در این فیلم افشا شده وحشنتاک توصیف کرده است.

لازم به ذکر است که ترامپ و کلینتون امشب یکشنبه در دومین مناظره انتخاباتی خود به مصاف یکدیگر می روند- مناظره ای که قطعا به خاطر رسوایی های اخلاقی و مالی (۱۸ سال فرار مالیاتی) که ترامپ ظرف یکی دو هفته گذشته به بار آوره، بسیار تماشایی خواهد بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس