کد خبر 639348
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

نظرسنجی مشترک تارنمای خبری پولیتیکو و موسسه آماری مورنینگ کانسالت نشان می دهد که «هیلاری کلینتون» دمکرات پس از مناظره هفته گذشته با «دونالد ترامپ» جمهوریخواه هم اکنون با اختلاف شش درصدی پیشتاز رقابت های انتخاباتی آمریکا است.

 به گزارش مشرق، به نقل از پولیتیکو، کلینتون و ترامپ در این نظرسنجی به ترتیب 42 و 36 درصد آرای شرکت کنندگان را به دست آورده اند، گری جانسون نامزد حزب آزادیخواه با کسب 9 درصد آرا در رتبه بعدی قرار گرفته است و جیل استین نامزد حزب سبز هم تنها موفق به کسب دو درصد آرا شده است.

نزدیک به 10 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم گفته اند که هنوز مردد هستند.

اگر آرای دیگر نامزد های انتخاباتی را کنار بگذاریم، آرای کلینتون و ترامپ در یک رقابت تک به تک به ترتیب 46 و 39 درصد است ؛ یعنی اختلاف آرای نامزد ها به نوعی هفت درصدی است.
اظهارات ترامپ درباره «آلیسیا ماچادو» برنده جایزه مسابقات زیبایی تحت مالکیت وی در سال 1996، یکی از بحث های داغ رسانه ها و شبکه های اجتماعی در هفته گذشته بوده است. ماچادو می گوید زمانی که اضافه وزن داشته، ترامپ نه تنها او را جلوی دوربین خبرنگاران به سخره گرفته، بلکه با الفاظی زشت خطاب کرده بود.

هیلاری کلینتون این موضوع را در نخستین مناظره زنده نامزد های انتخاباتی آمریکا به میان آورد و جدال دو نامزد در این رابطه در شبکه های اجتماعی ادامه یافت.

مناظره نخست کلینتون و ترامپ بیش از 80 میلیون بیننده داشت و از این لحاظ در تاریخ آمریکا رکورددار است.

پولیتیکو ادامه داد: 74 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی این موسسه در جریان سخنان ترامپ درباره ماچادو بودند و این موضوع می تواند عامل ضربه به محبوبیت نامزد حزب جمهوریخواه باشد.

55 درصد زنان شرکت کننده در این نظرسنجی گفته اند که اظهارات ترامپ محبوبیت وی را نزد آنها کاهش داده است و 43 درصد هم گفته اند این موضوع باعث می شود تا حمایت خود را از ترامپ کاهش دهند.

این نظرسنجی از 30 سپتامبر تا دوم اکتبر (9 تا 11 مهر) از یکهزار و 991 واجد شرایط رای دادن انجام شد و درصد خطای آن هم دو درصد اعلام شده است.

ترامپ و کلینتون 26 سپتامبر در نخستین مناظره زنده انتخاباتی حضور یافتند و دو مناظره بعدی آنها به ترتیب برای 9 و 19 اکتبر برنامه ریزی شده است.

معاون های نامزدهای انتخاباتی هم سه شنبه چهارم اکتبر (بامداد چهارشنبه 14 مهر به وقت ایران) در تنها مناظره خود حضور خواهند یافت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس