کد خبر 626948
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

مادر شهیدان نیکنام در سنت 88 سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حاجیه خانم لیلافلاح امام، مادر شهیدان ناصر و محمود نیکنام در سن ۸۸سالگی و سه روز پس از سی امین سالگرد شهادت فرزندان شهیدش پس از سالهادوری و فراق به دیدار آنها شتافت.

پیکر این مادر فعال و انقلابی عصرامروز شنبه سیزدهم شهریور ماه باحضور مسوولان،خانواده‌های معظم شهدا و مردم شهیدپرور شهرکومله تشییع و در بقعه امام زاده حسن کومله در کنار فرزندان و همسرش به خاک سپرده می‌شود.

 شهیدمحمود نیک نام متولد چهارم خردادماه ۱۳۴۲که در بخش کومله از توابع شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود. پدرش عیسی، آهنگر بود. وی در رشته آموزش ابتدایی در مقطع کاردانی تحصیل کرده بود که به عنوان معلم، ۱۲بار عازم مناطق جنگی کشور شده بود که سرانجام در تاریخ دهم شهریور ماه ۶۵ به عنوان بسیجی فرهنگی در منطقه عملیاتی حاج عمران بر اثر اصابت گلوله به مقام والای شهادت نایل آمد.

پیکر مطهر این شهید مدتها در منطقه عملیاتی باقی ماند که سرانجام پس از تفحص در تاریخ هفدهم فروردین ماه ۱۳۷۳ در بقعه امام زاده حسن کومله درکنار مزار برادرشهیدش به خاک سپرده شد.

شهیدناصرنیکنام متولد شانزدهم اردیبهشت ۱۳۴۱در بخش کومله از توابع شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود. تا پایان دوره کاردانی در رشته آموزش ابتدایی درس خواند و به عنوان معلم بسیجی در جبهه حضور پیداکرد و در تاریخ ۱۰شهریورماه ۱۳۶۵به همراه برادرش در منطقه عملیاتی حاج عمران براثر اصابت خمپاره به مقام والای شهادت نایل آمد.

پیکر مطهرش در بقعه امام زاده حسن کومله به خاک سپرده شد. هر دو برادر شهید مجرد بودند.

در بخشی از وصیت نامه شهیدمحمود نیکنام آمده است: پدر و مادر عزیزم؛ طبق شناختی که از اسلام و امام پیدا کردم تا آنجا که توانستم دین را یاری کردم و این راه که رفتم آگاهانه و هوشیارانه بوده و از شما میخواهم که بعد از دوری و رفتن من آبرومندانه زندگی کرده و با مردم و خصوصا با برادران حزب الله (انجمن اسلامی) بیشتر از هر زمان خوبی و مهربانی کنید.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    یا زهرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس