آمار جدید نشان می‌دهد در میانگین دوره 2000-2015 میلادی، سالانه 2.7% بر مرگ مادران در ایالات متحده افزوده شده است. کانادا نیز در میان کشورهای غربی با همین وضعیت در دوره زمانی یادشده روبروست.

سرویس جهان مشرق - مؤسسه برتانیایی لانست که مدیریت بیش از 10 نشریه در حوزه بهداشت و درمان را برعهده دارد، نتایج آخرین تحقیق جهانی پیرامون بهداشت مادران و کودکان، امید به زندگی، خطرات محیطی و رفتارهای تهدیدزا منتشر کرد.
 
این پژوهش توسط مرکز سنجش و ارزیابی بهداشت در دانشگاه واشینگتن صورت گرفته و 1870 محقق در 127 کشور در آن مشارکت کرده‌اند.
 
از جمله نتایج قابل تأمل آن افزایش نرخ مرگ و میر مادران آمریکایی در سال‌های اخیر است. در سال 2015 میلادی از هر 100 هزار مادر آمریکایی که فرزندشان زنده به دینا آمده است، 26.4 نفر جان سپرده‌اند.
 
آمار جدید نشان می‌دهد در میانگین دوره 2000-2015 میلادی، سالانه 2.7% بر مرگ مادران در ایالات متحده افزوده شده است.  
آمریکا در این مورد تنها نیست. کانادا، یونان و لوکزامبورگ نیز در میان کشورهای غربی با همین وضعیت در دوره زمانی یادشده روبرو هستند. این در حالی است که عمده کشورهای جهان، حتی در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بهبود شرایط برای مادران را تجربه می‌‌کنند.
 
در منطقه خاورمیانه، بهداشت مادران در ایران، ترکیه، عربستان سعودی، امارات، کویت، اسرائیل، لبنان و چند کشور دیگر آمار بهتری را در سال گذشته نسبت به ایالات متحده به ثبت رسانده‌اند. آمار سال 2015 میلادی نشان می‌دهد از هر 100 هزار مادر ایرانی در زمان زایمان، 20.8 نفر جان خود را از دست می‌دهند. همچنین در دوره زمانی 2000-2015 میلادی سالانه 3.5% از میزان مرگ مادران کاسته شده است.
 

 

وضعیت کشورهای جهان از نظر نرخ مرگ مادران از هر 100 هزار تولد نوزاد زنده
 
پژوهش جدید هشداری است تا آمار سازمان بهداشت جهانی با تأمل بیشتری مورد بررسی قرار گیرد. داده‌های آن سازمان به گونه‌ای تنظیم شده که نشان می‌دهد از هر 100 هزار مادر آمریکایی در سال 2015 میلادی، 14 نفر و از هر 100 هزار مادر ایرانی در همان سال 25 نفر جان باخته‌اند. منشورات سازمان بهداشت جهانی در مورد ایالات متحده و ایران را می‌توانید از اینجا و اینجا دانلود کنید.   
 
منابع
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    باز نگران مردم امریکا شدی ؟
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    مادران ایرانی قدر مملکت اسلامی را بیشتر بدانند
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    چ ربطی داره اونها 300 میلیون نفرن ما 80 میلیون خب طبیعی آمار بالا باشه باز چرت گفتی مشرق
    • ساسان IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      0 0
      برادر داره به درصد میگه نه جمعیت
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    آیا جمعیت ایران برابر آمریکاست درایران پزشکان و نظام پزشکی قصور خود را دراین زمینه زنان ونوزادان و مردمی که به خاطر اشتباهات پزشکی جان خود را از دست می دهند نمی پذیریند آیا در آمریکا و جاهای دیگر لزوما اینگونه است درآمد پزشکان که جزئ مرفهین جامعه هستندبرخورد ورفتار کادر پزشکی وپرستاری و ... اینها نیز قابل مقایسه هست
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    تو باز سینه چاک دادی برا امریکا؟
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    دانشمند اینام می دونن چطور امار میگیرن این امار به نسبت جمعیت اعلام شده نه فقط به نسبت تعداد در ایران به نسبت جمعیت مرگ و میر کمتر و کنترل شده تره حالا اگر به ارباب شما جسارت شده شما به بزرگی! خودت ببخش
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    قصورات پزشکی بحث دیگه اس الان بحث سر مرگ و میره ماشالله امریکا انقدر شیفته داره حتی وجود ندارن عیوب اربابشونو بفهمن
  • مجتبی ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    0 0
    تو دیگه خیلی شوتی. آمارش به نسبت جمعیته. باز نخونده حرف زدی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس