کد خبر 540679
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴

لایحه جدیدی توسط جمهوری‌خواهان در ایالت ایلینویز آمریکا پیشنهاد شده که مادران مجردِ قربانی جنسی و فرزندانشان را از کمک‌های مالی محروم می‌کند.

به گزارش مشرق، بدون پدر، بدون پول؛ شرح حال فردای مادران مجرد و کودکانشان در ایالت ایلینویز، بعد از تصویب لایحه اخیری است که از سوی جمهوری‌خواهان این ایالت پیشنهاد شده است.

بر اساس گزارش آرتی، لایحه جدیدی توسط جمهوری‌خواهان در ایالت ایلینویز پیشنهاد شده که مادران مجرد و فرزندانشان را از کمک‌های مالی محروم می‌کند.

پیش‌نویس این قانون قربانیان تجاوز جنسی را که تصمیم به سقط جنین دارند از کمک‌ مالی محروم می‌کند؛ اما شامل "مادران آزمایشگاهی"(زنانی که از طریق لقاح مصنوعی باردار شده‌اند) نمی‌شود.
در حال حاضر در کمیته مربوطه سنا، این لایحه توسط "جان کاوالتو" و "کیت ویلر"، دو تن از اعضای حزب جمهوری خواه، پیشنهاد شده است.

این لایحه کودکی را که از مادری مجرد متولد شده در صورتی که مادر نتواند نام پدر بیولوژیک یا نتیجه آزمون شناسایی DNA او را ظرف مدت 30 روز ارائه دهد از کمک‌های مالی دولتی محروم می‌کند.

پیش‌نویس قانون می‌گوید که "یک خانواده که با قانون سوابق ارائه مربوط به گواهی تولد از مادران مجرد منطبق نخواهد بود فاقد شرایط لازم برای کمک برای حمایت از کودک است. "

گفتنی است اگر این قانون به تصویب برسد، قانون فعلی که نیاز به ثبت نام پدر در آن اجباری نبود باید اصلاح شود.

براساس این گزارش با وجود مخالفت جمهوری‌خواهان با سقط جنین این لایحه به‌طور کلی هیچ استثنایی بین مادران قربانی تجاوز و زنای با محارم نمی‌گذارد؛ در عین حال شرایط پیشنهادی جدید در رابطه با "مادرانی که لقاح مصنوعی داشته‌اند" پابرجاست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس