کد خبر 640334
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

وزیر راه و شهرسازی گفت: یک کریدور به طول هزار کیلومتر برای اتصال شمال به جنوب تعریف شده است که خلیج فارس را به ماکو در آذربایجان غربی وصل می‌کند.

 به گزارش مشرق، عباس آخوندی ظهر امروز در حاشیه افتتاح 80 کیلومتر بزرگراه در کردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما امروز در استان کردستان 70 کیلومتر بزرگراه را افتتاح کردیم که یکی از اقدامات بسیار بزرگی است که در این منطقه رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه 50 کیلومتر از این 70 کیلومتر در مسیر کریدور شماره 10 شمال به جنوب است، خاطرنشان کرد: 20 کیلومتر از آن نیز در مسیر سنندج به سمت همدان و سنندج به سمت زنجان است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یک کریدور به طول یک هزار کیلومتر برای اتصال شمال به جنوب تعریف شده‌ که از خلیج فارس به سمت ماکو به شمال می‌رود که 320 کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد.

آخوندی با بیان اینکه باید این 320 کیلومتر را به بزرگراه تبدیل کنیم، گفت: امروز 80 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفت.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون 120 کیلومتر از این 320 کیلومتر سهم کردستان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: 200 کیلومتر دیگر از این میزان باقی مانده است که تمام توان خود را برای اتمام آن به کار گرفته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: 120 کیلومتر از 200 کیلومتر باقی‌مانده نیز در دست اجراست که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

آخوندی با بیان اینکه این کریدور شمال به جنوب است و قاعدتا باید سایر کریدورها به این وصل شود، گفت: ما یک مسیر 120 کیلومتری را به سمت مریوان داریم که مسیر مهمی است و با توجه به فعال شدن تجارت در این منطقه، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه 50 کیلومتر از این مسیر در حال حاضر در دست اجرا است، اظهار کرد: 30 کیلومتر آن مراحل نهایی را طی می‌کند و تنها 20 کیلومتر آن با یک تونل یک‌هزار و 800 متری باقی مانده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مناقصه این پروژه برگزار و پیمانکار نیز مشخص شده است و کار به زودی شروع خواهد شد.

آخوندی افزود: اجرای 50 کیلومتر سنندج مریوان در اولویت وزارت راه و شهرسازی است که موافقت تامین منابع آن اخذ شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    بهترین را اتصال ماکو به خلیج فارس از راه آذربایجان غربی به کردستان به کرمانشاه و همدان و سپس لرستان و در نهایت به خوزستان است
  • قیمت ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    دیگه کی آخوندی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس