خالد ازبط، از مجاهدان فلسطینی، با خروج از محاصرۀ اسرائیلی‌ها در نوار غزه، به هم‌قصه دهم می‌آید و روایتی بدون واسطه و دستِ اول از مقاومت مردم غزه و وضعیت زندگی و معیشت آن‌ها در طول ده سال محاصره را بیان می‌کند. این برنامه جمعه‌شب، ساعت 23:15 از شبکۀ یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بعد از حدود ده سال محاصرۀ شدید نوار غزه و با وجودی که تاکنون رسانه‌های مختلف از وضعیت مردم غزه صحبت کرده‌اند، برای اولین‌بار مجاهدی از نوار غزه به تلویزیون می‌آید و مستقیم و بدون واسطه وضعیت زندگی، معیشت و مقاومت مردم غزه را برای مخاطب ایرانی روایت می‌کند. خالد ازبط، از اعضای شورای رهبری و سخنگوی رسمی «حرکت لجان المقاومه الشعبیه» و از مجاهدان فلسطینی است که در یکی از عملیات‌ها از ناحیۀ چشم مجروح شده است. او  که برای درمان از نوار غزه خارج شده بود، به دعوت برنامۀ هم‌قصه به ایران آمده و وضعیت زندگی مردم غزه را در وضعیت محاصره، کمبود امکانات زندگی و درمانی و نیز مشکلات ناشی از حملات صهیونیست‌ها، در این قسمت از برنامۀ هم‌قصه روایت می‌کند.
 
ضبط این قسمت از برنامۀ هم‌قصه در تیرماه گذشته انجام شده بود؛ اما برای حصول اطمینان از سلامت و بازگشت مهمان برنامه به غزه و جلوگیری از مشکلات احتمالی برای او، پخش آن به تعویق افتاد.
 
«هم‌قصه» عنوان برنامه‌ای است که در هر قسمت با مهمانانی غیر ایرانی به گفت‌وگو می‌نشیند و داستان زندگی آن‌ها را که درون‌مایه‌ای انسانی دارد، روایت می‌کند. این برنامه «جمعه‌شب‌ها» ساعت 23:15 از شبکۀ یک سیما پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس