رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که سعودی ها و ترکیه کشورهای وابسته به آمریکا هستند؛ واشنگتن دستور می دهد و ریاض و آنکارا آن را انجام می دهند.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در سخنانی اعلام کرد که پس از گذشت ۵ سال از بحران سوریه، مردم این کشور هوشیار شده اند.

بر اساس این گزارش «بشار اسد» در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مردم به خوبی می دانند که وضعیت کنونی سوریه نتیجه توطئه ای از خارج از کشور است و با هدف آسیب زدن به کشور صورت می گیرد. این اقدامات به نفع تروریست ها است و ارتباطی به انجام اصلاحات ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: غربی ها و آمریکا می خواهند که دولت کنونی کنار برود و یک رژیم مزدور و وابسته به آنها روی کار بیاید و بدین صورت سوریه به لقمه شیرینی برای غرب تبدیل شود. بنابراین از تروریست ها برای تحقق این هدف حمایت کردند.

رئیس جمهور سوریه گفت: نتایج حاصله در سوریه بر نقشه سیاسی جهان تاثیر خواهد گذاشت؛ در صورتی که سوریه پیروز شود، با قدرت بیشتری تجلی می کند و تفکر استقلال طلبی بیش از پیش در میان کشورها رواج و گسترش می یابد. غرب از همین موضوع هراس دارد.

وی افزود: نابودی تروریسم در سوریه ملت های جهان را از تاثیرات گروه های تروریستی مصون می دارد. آمریکا با هدف تحکیم طرح سلطه طلبانه خود بر جهان جنگ راه می اندازد. درست همانگونه که با ایران در سال ۲۰۰۳ میلادی در پرونده هسته ای و همچنین سوریه انجام دادند.

بشار اسد بیان داشت: آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم در همه جا شکست خورده است اما در ایجاد مشکلات و ویرانی کشورها موفق شده است. همچنین ارتباطات میان رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی از ۵ دهه پیش تاکنون وجود داشته و در برهه کنونی از حالت مخفیانه به شکل آشکار تبدیل شده است.

وی در پایان تاکید کرد: سعودی ها و ترکیه کشورهای وابسته به آمریکا هستند؛ واشنگتن دستور می دهد و ریاض و آنکارا آن را انجام می دهند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس