کد خبر 639069
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

یک روزنامه غربی از اعزام یک هزار نیروی نظامی ترکیه به همراه تجهیزات نظامی به خاک سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت که ترکیه در چارچوب عملیات درع الفرات (سپر فرات) در سوریه، 1000  سرباز به خاک سوریه فرستاد تا منطقه امن را در طول مرزهای خود با این کشور را ایجاد کند.

به نوشته این روزنامه، نیروهای ارتش ترکیه و تجهیزات نظامی به منظور تاسیس منطقه امن در طول مرزهای این کشور با سوریه، هم اکنون در عمق خاک ترکیه مستقر شده اند و معارضان مسلح نیز آنها را همراهی می کنند.

ایندیپندنت همچنین نوشت که عملیات موسوم به درع الفرات، موجب بحرانی شدن بیشتر روابط آنکارا و واشنگتن شده است، زیرا نیروهای ترکیه با نیروهای کرد که همپیمان اصلی واشنگتن در مبارزه علیه داعش هستند می جنگند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، آنکارا هشدارهای واشنگتن درباره حمله به نیروهای دموکراتیک سوریه را رد کرده و قصد دارد به منبج در شمال سوریه حمله کند.

هدف اعلام شده از عملیات سپر فرات در شمال سوریه دور کردن خطر گروههای تروریستی و کردها از مرزهای ترکیه است، اما هدف حقیقی که آنکارا به دنبال تحقق آن است به گفته بسیاری از ناظران نظامی، تاسیس منطقه امن تا عمق 5 هزار کیلومتر مربع در داخل اراضی سوریه است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، ،عملیات سپر الفرات از پیش برنامه‌ریزی شده بود، اما تلاش کودتای شکست خورده اخیر آن را به تاخیر انداخت که این موضوع دال بر این است که این عملیات، مسأله‌ای مهم در روابط ترکیه با بسیاری از کشورهای جهان بویژه آمریکا به شمار می‌رود و این موضوع، اظهارات اخیر اردوغان مبنی بر عدم مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات «سپر فرات»، به دلیل نگرانی از سنگ‌اندازی در روند مبارزه کردهای مورد حمایت واشنگتن را تقویت می‌‌کند.

انتظار می‌رود که ترکیه جنگ خود برای جلوگیری از تاسیس یک رژیم کرد در منطقه را در مرزهای مشترک با سوریه ادامه دهد. همچنین آنکارا تلاش می‌کند که راهکار سیاسی را در این مرحله در ارتباط با بحران سوریه در پیش بگیرد. بر اساس مواضع ضد و نقیض ترکها، باقی ماندن بشار اسد رئیس‌جمور سوریه در قدرت دیگر برای ترکها مهم نیست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    مرگ بر ترکیه مرگ بر پسمانده های روم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس