منابع خبری امروز از برگزاری تظاهرات ضد ریاضت اقتصادی در شهر آتن و حمله پلیس یونان به تظاهرات‌کنندگان با گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آنها خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز امروز دوشنبه از برگزاری تظاهرات ضد ریاضت اقتصادی بازنشستگان معترض به کاهش حقوق بازنشستگی خود در آتن خبر داد.

بنابر اعلام خبرگزاری رویترز، حدود 1500 شرکت کننده در این تظاهرات که در اعتراض به کاهش حقوق بازنشستگی خود ناشی از اعمال تدابیر ریاضتی اعمال شده از سوی طلبکاران بین‌المللی یونان بر این کشور به خیابان‌های آتن آمده بودند، تلاش داشتند بمنظور بیان اعتراضات خود به مقر دولت وارد شوند، با ممانعت پلیس مواجه شدند و نیروهای پلیس ضد شورش برای متفرق کردن آنها که در تلاش برای واژگونی خودروی پلیس مسدود کننده راه ورود به دفتر «الکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان بودند، اقدام به استفاده از گاز اشک‌آور کردند.

بر اساس این گزارش، دولت یونان قرار است امروز طرح بودجه سال 2017 را به پارلمان این کشور ارائه کند و این در حالیست که این کشور همچنان از پیامدها و عواقب طرح‌های ریاضتی اعمال شده بر یونان از 7 سال پیش تاکنون رنج می‌برد.

مذاکرات دولت یونان و وام‌دهندگان خارجی بر سر اصلاحات در این کشور از ماه‌ها پیش به دلیل اختلاف میان اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول بر سر میزان پیشرفت مالی یونان و مخالفت‌ها در آتن با تدابیر ریاضتی در جریان است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس