کد خبر 638652
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۷

پلیس شهر آتن گفت، افراد ناشناس با بمب دست ساز به مقر نیروهای امنیتی نزدیک دانشگاه پلی تکنیک واقع در مرکز این شهر حمله کردند.

به گزارش مشرق، پلیس آتن یکشنبه شب اعلام کرد بر اثر این حمله که در مقابل دانشگاه پلی تکنیک آتن واقع در منطقه ' اکسرخیون'  در مرکز این شهر رخداد، باعث مسدود شدن برخی خیابانها شد و راهبندان سنگینی در خیایان ها آتن بوجود آمد.
 
بر اساس گزارش پلیس شهر آتن، بیش از 20 فرد ناشناس و نقابدار به نیروهای امنیتی و پلیس مستقر در این محل با بمب های دست ساز حمله کردند و بر اثر این درگیری ها به تعدادی از خودروهای پارک شده و مغازه ها خساراتی وارد آمد.
 
به گزارش پلیس آتن: نیروهای امنیتی مستقر در منطقه بلافاصله وارد عمل شدند و پس از درگیری کوتاهی توانستند با استفاده از گاز اشک آور مهاجمان را از محل دور کنند.
 
پلیس یونان عاملان حمله را آنارشیست معرفی می کند. آنارشیست ها سال هاست با استفاده از هر فرصتی به ماموران پلیس و نیروهای امنیتی در یونان حمله می کنند و می توان گفت بین آنان و نیروهای امنیتی کینه ای دیرینه وجود دارد.
 
این افراد معمولاً از نقاب استفاده می کنند تا به راحتی شناخته نشوند و پس از هر حمله، بلافاصله محل را ترک می کنند تا به دست نیروهای امنیتی نیافتند.
 
آنارشیست ها( هرج و مرج طلبان) بیشتر فعالیت های خود را در منطقه ' اکسرخیون ' و در نزدیکی دانشگاه پلی تکنیک متمرکز کرده اند تا بتوانند با فرار به درون دانشگاه از فضای امن این دانشگاه بهره مند شوند.
 
براساس قوانین فعلی یونان پلیس و نیروهای امنیتی بدون صدور مجوز قبلی که معمولاً پس از تقاضای رئیس دانشگاه از نیروهای امنیتی مبنی بر ضرورت حفاظت از دانشگاه و اموال آن، صادر می شود، حق ورود به مراکز آموزشی را ندارند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس