کمیسیون اروپا امروز طی درخواستی از اتحادیه اروپا، خواستار تقویت تلاش‌ها در زمینه پذیرش پناهجویان از یونان شد.

به گزارش مشرق، کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه طی درخواستی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، خواستار تقویت تلاش‌ها برای پذیرش متقاضیان پناهندگی از یونان شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیسیون اروپا همچنین ضمن طرح این درخواست، اسکان 30 هزار پناهجو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا پایان سال 2017 میلادی در قابل طرح «اسکان مجدد پناهجویان» را امری امکان‌پذیر قلمداد کرد.

طبق آمار منتشره از سوی اروپا، از زمان تصویب طرح در سال گذشته تاکنون، تنها 5651 پناهجو از یونان و ایتالیا اسکان مجدد شده‌اند.

این در حالیست که هدفی که ابتدا در سال 2015 پیش‌بینی شده بود، اسکان مجدد 160 هزار مهاجر از این دو کشور طی مدت دو سال بود.

بحران مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا به یکی از دغدغه‌‌های سیاستمداران تبدیل شده‌ و هزاران تن از اتباع کشورهای بحران‌زده در تلاش برای ورود به کشورهای اروپایی هستند.

هر روزه شمار زیادی مهاجر که اکثریت آنها را مهاجران سوری، عراقی، افغانی و بعضا آفریقایی تشکیل می‌دهند، راه اروپا را در پیش می‌گیرند تا خود را از جنگ‌ها و اوضاع نامناسب حاکم بر کشورهای متبوعشان خلاص کرده و زندگی جدیدی را در پیش بگیرند و پیش‌بینی می‌شود که سیل مهاجرت‌ها به این قاره همچنان رو به گسترش باشد.

در این حال برخی دولت‌های اروپایی از پذیرش پناهجویان خودداری کرده‌اند و در برابر پیشنهادات اتحادیه اروپا بر سر یک طرح مشترک مقاومت نشان داده‌ و برخی دیگر نیز در حال سخت‌تر کردن سیاست‌های پناهجویی و امنیت مرزی هستند که بعضا به دلیل افزایش احساسات ضدمهاجر در داخل این کشورهاست.

طبق اعلام کمیساریای سازمان ملل، اغلب این پناهجویان و مهاجران از کشورهای درگیر جنگ و مناقشه هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس