کد خبر 638770
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

دولت کویت با اعلام سرمایه گذاری کلان در بخش صنعت ارتباطات این کشور از برنامه ریزی برای پرتاب یک ماهواره ارتباطاتی به فضا خبر داد.

به گزارش مشرق، دولت کویت با بررسی جنبه های مختلف پرتاب این ماهواره و اختصاص ردیف بودجه های لازم، به زودی ماهواره ای ارتباطی را به فضا پرتاب می کند تا پس از جمهوری اسلامی ایران دومین کشور در محدوده خلیج فارس باشد که دست به این اقدام خواهد زد.
 
بر این اساس شیخ جابر المبارک الصباح نخست وزیر کمیته ای ویژه را برای پیگیری و تحقق این امر اختصاص داده و دولت کویت به رغم مواجهه با مشکلات بخش بودجه، قصد دارد از رقبای منطقه ای خود همچون قطر و امارات متحده عربی پیشی بگیرد.
 
به نوشته روز یکشنبه روزنامه الانباء کویت، دولت این کشور قصد دارد از این ماهواره در بخش های ارتباطی و امور امنیتی استفاده کند و منابع مالی لازم جهت اجرای طرح در نظر گرفته شده است.
 
این گزارش هیچ اشاره ای نکرده که کویت برای اجرای این طرح با چه کشوری همکاری خواهد کرد و این اطلاعات را محرمانه نگه داشته است.
 
کویت طی سالیان گذشته هیچ گونه فعالیتی در بخش ماهواره های فضایی نداشته و این اولین ماهواره ای است که به فضا پرتاب خواهد شد.
 
شیخ صباح الاحمد امیر کویت به تازگی به مسئولان این کشور ابلاغ کرده است که به رغم کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی فعالیت های علمی و تحقیقاتی در کویت باید با قوت کامل ادامه یاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ارشد مکانیک ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    با تشکر از مشرق باید بگم اولا ایران تا الان هیچ ماهواره مخابراتی پرتاب نکرده فقط سه میکرو ماهواره سنجشی 2 ماهه دانشجویی پرتاب کرده که از آخرین پرتاب موفق نزدیک چهار سال گذشته! به لطف دولت فعلی هیچ ماهواره جدیدی با موفقیت پرتاب نشده حتی در حد همین دانشجویی های آزمایشی دوما برنامه های فضایی که امارات کویت و ترکیه اخیرا تصویب کردن در اصل برنامه امریکا هست با فشار به دولت داخلی ایران با تعطیل کردن برنامه های فضایی داخلی از یک طرف و از طرف دیگر خروج دانشمندان فضایی از داخل ایران و مهاجرت به کشورهای همسایه و تعریف پروژه برای اونها در این کشورهای همسایه... دقیقا مشابه این برنامه در صنعت هسته ای و صنعت موشکی و حتی پهپادی هم در حال اجراست...و فقط کافیه بدونید نزدیک 500 متخصص هوا-فضای ایرانی هندی شرق آسیایی و اروپای شرقی در کشورهای حاشیه خلیج مشغول کار هستن در شرکت های تحقیقاتی تجاری دانشگاهی و..مختلف...کشورهای عربی دقیقا می خوان راه ترکیه رو در صنعتی شدن و راه ژاپن و چین رو در علم برن..برخلاف ما که فریاد می زنیم بازار ما در اختیار غرب در عوض فروش نفت خام و خرید از خارج!!..
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    اخیرا شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس تحت فشار سقوط قیمت نفت و نیز از حسادت پیشرفت هایعلمی ایران به شدت به امریکایها فشار میارن برای انتقال فناوری یه سری فناوریهایی پیشرفته به خاک کشور خودشون اماراتی ها به ناسا پیشنهاد عجیب تاسیس سایت پرتاب ماهواره رو دادن!!! و یکی از بزرگترین فب های میکرو الکترونیک امریکا رو که چیپ ست های کارت های گرافیک انویدیا و ای ام دی رو می زنه سهامش رو خریدن و می خوان انتقال بدن به کشور خودشون فب رو! قطری ها پیشنهاد خرید و انتقال خط تولید بخشی از بوئینگ و چند کمپانی هوا-فضای امریکایی رو دادن! کویتی ها هم الان راه افتاده...
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    بیست سال دیگه عرب ها اولین ایستگاه فضایی مستقل عربی جهان عرب رو در مدار زمین به صورت مشترک با هم می سازن ما ایرانی ها هم کاغذ برجام رو از روی زمین برای اونها نشون می دن بعد یکی از فضانوردان عرب داخل ایستگاه فضایی عربی میگه دلم برای اون ایرانی می سوزه بیچاره مثل افریقایی ها داره دست تکون میده!...
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    روزنامه های اصلاح طلب اخبار پیشرفت های همسایگان رو تقریبا بایکوت کردن!!..
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 1
    دروغه کویت و امارات و ... عقب مونده هستن اصلا چیزی حالیشون نمیشه که
  • افشین تهرانی ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 1
    خخخخخخخخخخ اینا مال این حرفا نیستن اونایی که از اینا تعریف میکنن هیچی حالیشون نیست
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 1
    کویت به گور باباش خندیده ......
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    اینا همه نشونه بیکاریه و یک مشت حرفای کلیشه ای
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    دانشمندای ایرانی رو از ایران اخراج و به کشورای همسایه فرستادن کاملا می خوان عزت رو با خاک یکسان کنن
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    دکتر تا زمانی که اقتصاد کشور دولتی در دست دولتی خام فروش باشه که به خاطر خام فروشی هر باجی حاظر بشه بده وضع همینه که در سی سال گذشته بود
  • نصیر ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    نظرات تمسخر آمیز نشون میده وضع فرهنگی ایران چه قدر بحرانی .هست بر خلاف تصور عوامانه اعراب عقل و شعور دارن وقتی می بینن نفت تا صد سال دیگه هیچ جایگاهی نخواهد داشت و پیمانکاری فضایی تبدیل میشه به پرسود ترین تجارت جهانی در کنار انرژی بادی خورشی و گداخت هسته ای لیزر و کوانتوم از همین الان تلاش خودشون رو می کنن حتی اگر اسیر غرب در معادلات قدرت و سیاست باشن...وای بر ما که مثل گوسفند مقاطع شکست خورده فلان قدرت های امروزی از ژآپن و آلمان گرفته تا امریکا و اروپا و روسیه رو الگوی خود قرار دادیم...
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    متاسفانه نصف کمپانی های امریکایی و کانادایی و استرالیایی و شرق آسیایی به خاطر تحریم ایران از بعد از انقلاب دفتر نمایندگی و تحقیقاتی خودشون رو در امارات قطر و کویت مستقر کردن داک های تعمیراتی تقریبا تمامی کمپانی های غربی الان در دبی هست به عنوان مرکز خاورمیانه بوئینگ و ایرباس همینطور و همان شرکت ها امروز تبدیل به واحدهای بزرگ خدماتی تحقیقاتی تعمیراتی و اخیرا ساخت دارن میشن...این حقیقت تلخ یک واقعیت هست ما هم می تونیم مثل دلغک ها فقط مسخره کنیم یا حداقل از الان بجنبیم و قبل از ترک ها و عرب ها همین کار رو به کمک قدرت های اقتصادی فردا یعنی چین هند روسیه و..انجام بدیم
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    کویت به تو داره می خنده
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    این اخبار رو به جناب منطقی نشون بدین! اصلا برنامه فضایی ایران داره به کجا میره!؟ نکته قرار هست بیست سال دیگه پول بدیم عرب ها برامون ماهواره پرتاب کنن!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس