آرزو بهبودی زندگی‌نامه داستانی دو برادر شهید سردار محمد تقی گل آرایش و حسن علی گل آرایش را نوشت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، آرزو بهبودی نویسنده، پیرامون اثر در دست تالیفش اظهار داشت: زندگی‌نامه شهیدان «گل آرایش» عنوان اثری است که مشغول به تالیف آن هستم.

وی افزود: سردار شهید محمدتقی گل آرایش و رزمنده جاوید الاثر حسن علی گل آرایش در این کتاب روایت می شوند، این کتاب به صورت زندگینامه داستانی برای مخاطب نوشته شده است.

بهبودی با بیان اینکه سردار گل آرایش به لحاظ تقوا و رعایت مسایل زبانزد همه بود تاکید کرد: حسن علی با فاصله یک‌سال از شهادت برادر بزرگتر یعنی سردار محمدتقی گل آرایش به شهادت میرسد. قرار است اثر از سوی کنگره سرداران استان فارس در 150 صفحه منتشر شود.

حمدتقی « گل آرایش» تحصیلات خود را تا آخرین سال دبیرستان ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید. وی فعالیتهای سیاسی خود را از دوران دبیرستان آغاز کرد و همزمان با تحصیل علم, مبارزه با حکومت ستم‌شاهی را سرلوحه زندگی پر نشیب و فراز خود قرار داد. وی در این مسیر بارها مورد تعقیب، بازداشت و شکنجه نیروهای خود فروخته ساواک قرار گرفت اما دست از مبارزه برنداشت و خصوصاً در سقوط ساواک شیراز نقش موثری ایفا کرد.

وی در مسجد آقا باباخان، کلاس قرائت قرآن تشکیل داده بود و شبهای جمعه از حنجره‌ی آسمانی خود عطر نیاز و نیایش را در آسمان لاجوردی شیراز می‌پراکند. ذکر اهل بیت (علیهم السلام) و دعا و نیایش در عرصه‌های نور علیه ظلمت نیز زبان حال جان شیفته او بود.

بعد از ورودش به سپاه مسئول گزینش سپاه فارس شد. سردار شهید «محمد تقی گل آرایش »که در طول هشت سال دفاع مقدس وجود مبارک خود را وقف جهاد و مبارزه کرده بود با پذیرفتن مسئولیتهای مختلف در عملیات‌های متعددی شرکت کرد. عملیات بدر خاطره قهرمانی‌ها و رشادت‌های او و یادمان پرواز ملکوتی اوست. پس از عمری تلاش و مبارزه سرانجام در بیست و پنجم اسفند هزار و سیصد و شصت و سه در سماعی عاشقانه در خاک و خون غلطید و محور عملیاتی شرق دجله را از قطره قطره ی خون سرخ خویش رنگین ساخت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس