شهردار تهران گفت: متروپلیس شهر تهران در اکثر رویدادهای علمی و تخصصی حضور فعال و اثربخش داشته است؛ با حضور شهردار مونترال در متروپلیس، همکاریها در حوزه فرهنگی، اقتصادی و دیگر حوزه‌ها افزایش یابد و همکاری میان تهران و شهر مونترال افزایش یابد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در مراسم امضای توافقنامه میان شهرداری و متروپلیس تهران در سالن همایشهای برج میلاد اظهار کرد: ما از اواسط دهه 90 میلادی عضو انجمن کلانشهرهای متروپلیس شده‌ایم.
 
وی افزود: در این مدت به عنوان یکی از اعضای تاثیرگذار و فعال در این انجمن بودیم و همکاریهای خوبی با متروپلیس داشتیم.  
 
شهردار تهران خاطرنشان کرد: به مدت سه سال ریاست شماره پنج متروپلیس با عنوان حکمرانی محلی و توسعه شهری را بر عهده داشتیم؛ در سال 2005 این اجلاس را در تهران به میزبانی شهرداری تهران برگزار کردیم.
 
قالیباف ادامه داد: در اکثر رویدادهای علمی و تخصصی، متروپلیس شهر تهران حضور فعال و اثربخش داشته‌ است.  
 
وی با اشاره به اینکه دوره‌های مشترک و کارآگاه‌های آموزش متعددی را در متروپلیس شهر تهران و دیگر مناطق برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر نیز در تبادل اطلاعات، دانش فنی و تخصصی در حوزه مدیریت شهری همکاری مناسبی با متروپلیس داشتیم.  
 
شهردار تهران متذکر شد: در زمینه دو ابتکار شهرداری، بین‌المللی و دیپلماسی شهری یعنی جایزه خشت طلایی تهران و جشنواره برترین‌های پژوهش در مدیریت شهری تهران با متروپلیس همکاری مناسبی به عمل آورده‌ایم.
 
قالیباف یادآور شد: در آستانه دو رویداد بین‌المللی که اجلاس جهانی شهرداران در کلمبیا همچنین اجلاس جهانی اکوادور سفر جناب دنیس کدور دارای تاثیرات و آوردهای مطلوبی برای کشور بوده است.  
 
وی ادامه داد: امروز با امضای این تفاهمنامه، امیدوار هستیم همکاری نزدیکتر، محکمتر و بهتری برای شهرداری تهران و متروپلیس شاهد باشیم.
 
شهردار تهران خاطرنشان کرد: چالشهای کلانشهرهای دنیا شبیه به یکدیگر هستند، مشکلات آب، محیط زیست، بهداشت، فضای سبز و... از جمله این مشکلات هستند که تمام کلانشهرهای دنیا با آن سروکار دارند.
 
قالیباف افزود: انشاءالله با حضور شهردار مونترال در متروپلیس، همکاریها در حوزه فرهنگی، اقتصادی و دیگر حوزه‌ها افزایش یابد.  
 
وی تصریح کرد: موضوع دیگر همکاری میان شهر تهران و شهر مونترال است که امیدواریم با حضور دنیس کدور این همکاریها افزایش یابد.  
 
شهردار تهران خاطرنشان کرد: گفت‌وگوها بین شهردار تهران و مونترال همکاریهای شهری و فرهنگی را میان دو شهر برقرار خواهد کرد.  
 
قالیباف اظهار کرد: از آنجایی که شهردار مونترال از چهره‌های بزرگ کانادا است با امضای این تفاهمنامه، زمینه همکاری میان کشورهای ایران و کانادا در زمینه‌های علمی و اقتصادی فراهم می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس