کد خبر 638388
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید بر اینکه توضیحاتش درباره سؤال خود از وزیر خارجه مواردی است که باید در گزارش وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی ذکر می‌شد، خطاب به مطهری گفت: شما می‌خواهید با ایجاد گرد و غبار نگذارید مردم بدانند ما چه می‌گوییم.

به گزارش مشرق، امروز یکشنبه 11 مهر و در جریان طرح 3 سؤال جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد از وزیر امور خارجه درباره علل تنظیم شدن گزارش 3 ماهه وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی در موضوع اجرای مفاد برجام به دور از واقعیت‌ها، تغییر معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه در شرایط حساس منطقه و مخالفت آشکار وزیر خارجه در رسانه‌های غربی با برگزاری نمایشگاه افسانه هولوکاست، علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با قطع سخنان نماینده سؤال کننده گفت: آقای کریمی شما باید درباره این 3 سؤال خود پاسخ دهید. اول درباره گزارش وزارت خارجه که مدعی هستید به دور از واقعیت تنظیم شده است.

وی ادامه داد: دوم علت تغییر معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه که البته این هم یک نوع دخالت در امور اجرایی است.

کریمی‌قدوسی پاسخ داد بنده هم همین‌ها را عرض می‌کنم. آقای ظریف باید مواردی که عنوان کردم در گزارشش ذکر می‌کرد؛ شما که صحبت‌های آقای ظریف را تحمل فرمودید. اینهمه به خانه ملت و نمایندگان توهین کرد شما یک کلمه چیزی نگفتید اما بنده که بر اساس حق قانونی خود مواردی که ایشان باید در گزارش می‌نوشت بازگو می‌کنم شما مانع سخن من می‌شوید.

وی ادامه داد:‌سؤال در دست من است و من هر طور بخواهم مطرح می‌کنم.

مطهری جواب داد:‌ شما باید در دستور صحبت کنید. که کریمی‌قدوسی گفت در دستور صحبت می‌کنم. چراکه گزارش واقع‌بینانه نبوده است و واقعیات اینهایی است که مطرح می‌کنم.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی از نماینده مردم مشهد در مجلس خواست که درباره علت مخالفت ظریف با برگزاری نمایشگاه هولوکاست نیز سخن بگوید نه درباره اساس مذاکرات چرا که نمایندگان می‌خواهند بر مبنای آن تصمیم بگیرند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ تصریح کرد: بلا سر ملت ایران آوردند، اموالشان را بردند، صنعت هسته‌ای ما را تعطیل کردند. دانشمندان ما را آواره کردند تا تحریم‌ها را بردارند اما برنداشتند. ما می‌خواهیم خانه ملت گریبان دشمن را بگیرد نه گریبان آقای ظریف را.

علی مطهری خاطرنشان کرد: اینها الان جایش نیست. شما باید درباره 3 سؤال صحبت کنید. ما به عقاید شما احترام می‌گذاریم اما راجع به این 3 سؤال سخن بگویید.

کریمی‌قدوسی با تاکید بر اینکه درباره 3 سؤال صحبت می‌کند بیان داشت: من خارج از موضوع که صحبت نمی‌کنم. راجع به برجام صحبت می‌کنم.

مجددا مطهری گفت: شما الان می‌گویید اساس مذاکرات اشتباه بوده است که نماینده مردم مشهد در مجلس پاسخ داد من می‌گویم.

علی مطهری در ادامه گفت: اینها را الان دارید می‌گویید قبلا نگفته‌اید. شما دارید شعار می‌دهید.

کریمی‌قدوسی پاسخ داد: چه شعاری می‌دهم؟ شما مظهر سؤال هستید؛ شما که نباید در جایگاه هیأت رئیسه مجلس نمایندگان را متهم کنید.می‌خواهید گرد و غبار برپا شود که مردم نخواهند ما چه می‌گوییم. من دارم حق قانونی خود را استفاده می‌کنم و شما هم باید اجازه دهید.

علی مطهری از کریمی‌قدوسی درخواست کرد در موضوع صحبت کند که وی پاسخ داد در موضوع صحبت می‌کنم و شما هم باید گوش دهید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس