وزیر امورخارجه گفت: بنا بود امیر عبداللهیان به عنوان سفیر ایران به عمان اعزام شوند که بنا به مشکلات خانوادگی این امکان حاصل نشد و ایشان به عنوان مشاور وزیر منصوب شدند، لذا این بحث ها که تغییر و تحولات در وزارت خارجه به خاطر نگرانی خارجی ها بوده است نه تنها توهین به وزارت خارجه بلکه توهین به نظام است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور پاسخ به سوالات "جواد کریمی قدوسی" نماینده مردم مشهد و در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 11 مهر) حضور یافته بود، گفت: وزارت خارجه کمترین تغییر نیرو را داشته است، بنا بود امیر عبداللهیان به عنوان سفیر ایران به عمان اعزام شوند که بنا به مشکلات خانوادگی این امکان حاصل نشد و ایشان به عنوان مشاور وزیر منصوب شدند، لذا این بحث ها که تغییر و تحولات در وزارت خارجه به خاطر نگرانی خارجی ها بوده است نه تنها توهین به وزارت خارجه بلکه توهین به نظام است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

وی ادامه داد: گزارشی که وزارت خارجه درباره برجام به مجلس ارائه کرده است، گزارش همه واقعیت‌هاست.

ظریف افزود: حق هسته ای ایران که در شورای امنیت به رسمیت شناخته نشده بود، امروز این شورا از سایر کشورها خواسته تا در این حوزه با ایران همکاری کنند.

وی تصریح کرد: بیان واقعیت ها تنها درباره نکات مشکل دار، آن هم توسط کسانی که به طور مدام با جمهوری اسلامی ایران سر ناسازگاری دارند، نیست بلکه واقعیت های برجام باید شامل همه موارد باشد.

وزیر خارجه گفت: وزارت امور خارجه با کمال صداقت در حوزه هایی که برجام با آنها در ارتباط است هر سه ماه یکبار به مجلس گزارش ارائه داده است.

ظریف تصریح کرد: واقعا برای کریمی قدوسی متاسفم که از تریبون مجلس به دنیا اعلام می کند که وزیر خارجه ای که موظف است دستورات مقام معظم رهبری را ایفا کند، زمینه ساز تغییر سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه است! این حرف از هیچ کسی پذیرفته نیست و کسی چنین حقی ندارد. من از شما تقاضا می کنم برای ملاحظات کوچک و زودگذر داخلی وجهه سیاست خارجی انقلابی و مبارز جمهوری اسلامی را در جهان خدشه دار نکنید.

وی ادامه داد: افتخار می کنم برادران بزرگم قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله و رمضان عبدالله هر روز در تماس با من از سیاست های جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنند، از کریمی قدوسی تقاضا دارم سیاست خارجی ج اسلامی ایران که مبتنی بر رهنمودهای رهبری است را زیر سوال نبرد و به خاطر منافع کودکانه اینگونه با وجهه جمهوری اسلامی بازی نکند.

ظریف تاکید کرد: چه کسی از صحبت خصوصی سرمدی و امیرعبداللهیان به شما گزارش داده است؟ چگونه به خودتان جرات می دهید در صحن مجلس خلاف بگویید؟! بنده برای حفظ احترام همکارانم سکوت می کنم و اجازه نمی دهم هیچ کدام از همکارانم مورد سوال قرار بگیرند. هیچ کسی حق ندارد در مورد یک کارگزار سیاست خارجی جمهوری اسلامی به ما توصیه بکند، به شما هم اجازه نمی دهیم چنین تهمتی را به سیاست خارجی ایران بزنید.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اگر کسی آب به آسیاب دشمن ایران و انقلاب اسلامی می ریزد، کسانی هستند که در پیگیری سیاست های اصولی نظام تردید می کنند.

ظریف اظهار داشت: با این تهمت ها، به دشمن اجازه می دهید جرات لاطائلات گفتن پیدا کند، امکان ندارد ما برای پیام دادن به این و آن، نسبت به تغییر همکارانمان اقدامی کنیم. سیاست ما براساس اصول انقلاب است. سیاست انقلابی ماست که این امکان را فراهم کرده که به عنوان یک قدرت نوظهور در جهان کنونی حضور پیدا کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • پویا ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    زنده باد ایران و ایرانی و زنده باد ظریف مرد روزهای سخت.
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    کاش ظریف با یک هزارم توانی که جلو یک نماینده دلسوز داخلی سخن می گوید در مقابل اظهارات مداخله جویان خارجی مثل وزیر امور خارجه عربستان آمریکا وزیر اقتصاد المآن واکنش نشان دهد
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    "ظریف مرد روزهای سخت" خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • مجید آقا ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه اینکه هیچکس حق ندارد در مجلس از دولت بخصوص وزیر امورخارجه انتقاد کند وگرنه اینکار مقابله با نظام و رهبری و ..... یکی نبوده به آقای دکتر ظریف بگوید: شما خوبی؟ سلامتی؟ اگر نمایندگان مجلس حق ندارند پس چه کسی حق دارد از شما سئوال کند؟ اگر یک نماینده مجلس که طبق قانون می تواند از وزراء و رئیس دولت سئوال کند با فحاشی و توهین روبرو شود حال و روز ما دیگر معلوم است . به راستی شما و همکارانتان در وزارت امورخارجه با نمایندگان کشورهای دیگر که آنها را دشمن هم خطاب می کنید اینگونه است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس