مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از صدور حکم برای ۵۵ پرونده به‌اتهام قاچاق چوب درختان جنگلی کمیاب خبر داد.

به گزارش مشرق به‌نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، حسن‌پور مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: ازآنجایی که حفظ و حراست از منابع طبیعی به‌ویژه درختان کمیاب از وظایف تک تک افراد جامعه و تکلیفی ملی است؛ این اداره‌کل در راستای گزارش‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به پرونده‌های مربوط به قطع غیرقانونی درختان و قاچاق آنها خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

وی افزود: پس از بررسی 55 پرونده مربوط به افراد متهم به قطع غیرقانونی و قاچاق چوب درختان جنگلی کمیاب تخلفات محرز شد و شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط این کالاها و پرداخت میزان دو برابر ارزش کالا به‌مبلغ ششصد و سی و سه میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت را صادر کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • sepehr ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    متاسفانه آیندهٔ منابع طبیعئ کشور را به ساکت نگاه داشتن روستاییان در حال حاضر فروخته ایم، برداشت بی‌ رویه از آب‌های زیر زمینی‌، صید خارج از توان باز تولید طبیعئ ماهیان رودخانه‌ها و دریاها، قطع بی‌ حدو اندازهٔ درختان و ... راحت‌ترین کار، بستن چشم بر روی این دست اندازیهای غیر قابل جبران بر طبیعت را انتخاب کردیم تا اینکه با وضع قوانین سفت و سخت و اجرا دقیق و توبیخ قاطع متخلفان به فکر آیندهٔ این منابع طبیعئ با ارزش کشور باشیم. که در این صورت بالای ۹۰ درصد جمعیت روستایی دچار نارضایتی خواهند شد چون یاد گرفته اند بدون هیچ آینده نگری چاه پشت چاه و صید بی‌ رویه و بی‌ ضابطه و قطع درخت از هر نوع و به هر تعداد انجام دهند تا با کسب درامد گذران کنند، در حالی‌ که تیشه به ریشه‌ی یک کشور میزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس