کد خبر 638064
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱

جان کری و جواد ظریف در فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، دویچه‌وله نوشت: تا یک هفته دیگر برنده جایزه صلح نوبل 2016 اعلام می‌شود. رئیس‌جمهور کلمبیا و رهبر گروه شورشی این کشور و همچنین روسای هیئت مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در پرونده هسته‌ای از نامزدان مطرح دریافت جایزه هستند.
 
روز هفتم اکتبر در اسلو برنده امسال جایزه صلح نوبل معرفی خواهد شد. در مجموع  برای سال جاری 376  شخصیت و نهاد در فهرست نامزدان دریافت‌ این جایزه قرار گرفته‌اند.
 
روسای هیئت‌های مذاکره‌کنندگان ایران و آمریکا در پرونده هسته‌ای، محمدجواد ظریف و جان کری را از شانس‌های دریافت صلح نوبل می‌دانند.
 
پیش از این جنایتکارانی چون شیمون پرز و هنری کسینجر و اوباما جایزه صلح نوبل دریافت کرده‌‌اند. جالب اینکه پرز به همراه یاسر عرفات جایزه مذکور را گرفت؛ حال آن که عرفات در نقش فروشنده سرزمین فلسطین و پرز در نقش غاصب حقوق ملت فلسطین و جلاد قانا ظاهر شده بود.
 
اکنون در حالی که معلوم شده آمریکا به تعهدات خود در قبال امتیازات گرفته در برجام پایبند نیست و برجام تبدیل به خسارت محض برای طرف ایرانی شده، معلوم نیست چرا باید طرف کلاهبردار و طرف بازنده مشترکا نامزد دریافت جایزه مشترک شوند؟! مگر اینکه تصور کنیم غرب به جای دادن حق و حقوق ملت ایران، مشغول فریبکاری‌های جدید و عملیات روانی تازه است.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس