مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: آمریکا به تعهدات خود به روسیه درباره سوریه عمل نکرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان در گفت و گو با شبکه انگلیسی زبان 'rt' (روسیا تودی) افزود: آمریکا به تعهد خود در جداسازی به اصطلاح مخالفان میانه رو مورد نظر خود از تروریست ها عمل نکرد و این تنها روسیه بود که به وظیفه خود برای موفقیت آتش بس عمل کرد.
 
وی اضافه کرد: دولت سوریه با آتش بس موافقت کرد و به آن پایبند بود ولی تروریست ها به آن پایبند نبودند و با انتقاد آمریکا نیز روبه رو نشدند زیرا آمریکا و سازمان ملل نمی خواهند واقعیت آنچه در سوریه درجریان است را برزبان جاری کنند.
 
شعبان درپاسخ به سوالی درباره ناتوانی آمریکا از پایبندی به تعهدات خود گفت: در داخل آمریکا میان کاخ سفید و پنتاگون اختلاف است و پنتاگون با هیچ آتش بسی موافق نیست.
 
وی بیان کرد: آمریکایی ها نمی خواهند ارتش سوریه، شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند به همین دلیل است که با آزادسازی هر منطقه ای، سخنان خصمانه آن ها درباره سوریه آغاز می شود.
 
مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد اضافه کرد: آن ها نمی خواهند ما حلب را از تروریست های النصره پاکسازی کنیم زیرا این گروه تروریستی از سوی آمریکا، ترکیه، عربستان و قطر حمایت می شود.
 
شعبان افزود: ترکیه به شمال سوریه تجاوز می کند و عربستان و قطر هزینه این تجاوز و کمک های مالی به تروریست ها را تامین می کنند زیرا آنها نمی خواهند این جنگ به پایان برسد.
 
وی با اشاره به اینکه فردا « روز جمعه » سالروز آغاز مشارکت نیروهای روسیه درجنگ با تروریسم در سوریه است گفت: روسیه نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در سوریه دارد.
شعبان در گفت و گوی مشابهی با شبکه عربی زبان rt (روسیا الیوم) نیز گفت' الگوی روسی در مبارزه با تروریسم با نمونه غربی آن بسیار متفاوت است زیرا روسیه اخلاق را رعایت می کند و در مبارزه با تروریسم صادق است.
 
وی اضافه کرد: روسیه نه تنها از ملت سوریه بلکه از همه کشورهای جهان دفاع می کند.
مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: به رغم اینکه آمریکا تلاش می کند با آداب دیپلماتیک با روسیه رفتار کند ولی با ارسال جنگنده های خود به آسمان سوریه بدون هماهنگی با ارتش ما، به حاکمیت سرزمینی سوریه تجاوز کرد.
 
شعبان اضافه کرد: آمریکا نظامیان ارتش سوریه را در دیرالزور قتل عام و پل های این منطقه را منهدم کرد و تمام اقدامات آمریکا در منطقه هدف قراردادن ارتش، ملت، سرزمین و حاکمیت سوریه است.
 
وی درپاسخ به سوالی پیرامون امکان همکاری روسیه و ترکیه درموضوع سوریه گفت: ما عمل می خواهیم نه سخن و به همین خاطر همه اقدامات ترکیه از ابتدای این جنگ افزایش آتش جنگ و تجاوز به سرزمین و ملت سوریه بوده است.
 
شعبان افزود: هرزمان تغییری در مواضع ترکیه مشاهده کنیم آن را جدی می گیریم.
وی گفت: تاکنون از ترکیه چیزی غیر از دشمنی، حمایت از تروریست ها و اجازه رفت و آمد آن ها به خاک سوریه ندیده ایم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس