معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار شوشتری به‌حق پیشوند "شهید" را درسایه ایمان، اراده، اخلاص، تقوا، تواضع و ولایتمداری‌اش کسب کرد تا هم‌اکنون نام پرآوازه‌اش، بیش از هر عنوان دیگری با "شهید" همخوانی داشته باشد.

به گزارش مشرق، سردار محمدحسین نجات در هفتمین مراسم بزرگداشت یادمان شهدای وحدت که پنج‌شنبه‌شب در محل مسجد امام علی (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از افراد پیشوندهای پرشماری قبل از اسامی‌شان دارند؛ دکتر، مهندس، سردار، امیر، حاج، سید و سایر پیشوندهای مصطلح از آن جمله‌اند، اما زیباترین این القاب، لفظ شهید است که تنها عده‌ای خاص پس از سال‌ها محنت و سختی به آن نائل می‌آیند.

وی افزود: سردار سرلشکر پاسدار نورعلی شوشتری از دوستان نزدیک و برادری مخلص برای همه ما بود، ایمان و اراده این فرمانده شجاع او را به اسوه‌ای برای همه نیروهایش بدل کرده بود و در عین اینکه مظهر اقتدار و صلابت فرماندهی بود، تواضع و افتادگی‌اش، او را در جایگاه برادری برای همه پاسداران قرار می‌داد، این سردار متقی و رشید سپاه اسلام، به‌حق پیشوند "شهید" را درسایه ایمان، اراده، اخلاص، تقوا، تواضع و ولایتمداری‌اش کسب کرد تا هم‌اکنون نام پرآوازه‌اش، بیش از هر عنوان دیگری با "شهید" همخوانی داشته باشد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت وحدت میان فرق اسلامی و پرهیز از اختلاف‌افکنی خاطرنشان کرد: دشمن امت اسلامی یعنی استعمار پیر انگلستان بیشترین توجه خود را بر ایجاد تفرقه و دودستگی میان برادران مسلمان متمرکز کرده و درصدد است تا منافع خود را از طریق جنگ داخلی میان امت اسلام تأمین نماید، ازاین‌رو، بر همگان واجب است تا ضمن حفظ هوشیاری و بصیرت سیاسی، راه نفوذ و بهره‌برداری دشمنان را سد کنند؛ علی‌الخصوص در ایام حساسی نظیر محرم و صفر که نباید اجازه داد تا بدعت‌گذاری‌های تشیع انگلیسی، شأن مجالس عزای سیدالشهدا(ع) را پایین بیاورد.

وی ادامه داد: شهید شوشتری و شهید محمد زاده ازجمله افرادی بودند که با هوشیاری مثال‌زدنی خود، دروازه نفوذ بدخواهان را شناسایی کرده و با وحدت‌آفرینی و تجمیع اراده مسلمانان در مناطق مشترک، قلب هجمه نرم فرهنگی دشمن را هدف قرار می‌دادند.

وی در انتها گفت: رهبر معظم انقلاب درباره شهدای وحدت و خصوصاً شهید شوشتری فرموده‌اند که "گوارا باد این پایان باارزش برای این انسان مجاهد، این شهید عزیزمان، شهید شوشتری واقعاً جزء عناصر پاکیزه سپاه بود. بنده ایشان را از نزدیک می‌شناختم و می‌دانستم که جزء انسان‌های مؤمن، پاک، سالم، صمیمی، فعال، زحمتکش و حقیقتاً مظهری از همین ارزش‌هایی بود که متراکم می‌شود و یک شهید را به وجود می‌آورد" و بنا به فرموده ایشان، شهادت، پایان بجا و شایسته‌ای برای فعالان عرصه وحدت اسلامی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس