کد خبر 628462
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که بدعهدی آمریکا در برجام و توافق FATF در دستور جلسه هیأت نظارت بر اجرای برجام قرار دارد.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست هیأت نظارت بر اجرای برجام اظهار داشت: همانطور که اعلام قبلی صورت گرفته است در این نشست تقلب‌های آمریکا و موارد دیگر در موضوع برجام مورد بررسی قرار می‌گیرد و همچنین مسئله توافق FATF در دستور کار هیأت نظارت قرار دارد.

وی در خصوص اعضا و ترکیب هیأت نظارت بر اجرای برجام عنوان کرد: اعضا هیات نظارت بر اساس نظر مقام معظم رهبری مشخص شده است، بنابراین از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این نشست فردی حضور نخواهد داشت اما گزارشی از نتیجه این جلسه به مجلس ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: نتیجه بررسی اعضای هیأت نظارت بر اجرای برجام القاعده از طریق علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به اطلاع نمایندگان خواهد رسید.

براساس این گزارش، امیر دریابان علی شمخانی در حاشیه دیدار رئیس مجلس ملی فرانسه گفت: جلسه نوبه‌ای این هیأت نظارت بر اجرا برای بررسی آخرین وضع اجرای تعهدات طرف‌های غربی و ارزیابی اقدامات انجام شده با متن و روح برجام، مهم‌ترین دستور کار این جلسه است.

علی‌اکبر ولایتی عضو هیأت نظارت بر برجام نیز در مصاحبه‌ای به نشست این هیأت اشاره کرد و اظهار داشت: بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام از محورهای جلسه آینده هیأت نظارت بر اجرای برجام خواهد بود.

همچنین اعضای هیأت نظارت بر اجرای برجام حجت‌الاسلام حسن روحانی، علی‌ لاریجانی، محمدجواد ظریف، حسین دهقان، علی شمخانی، علی‌اکبر صالحی، سعید جلیلی و علی‌اکبر ولایتی تشکیل می‌دهند.

همچنین دریابان علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی، هم‌زمان دبیر این هیأت است
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس