نخست وزیر عراق گفت که بعد از اطمینان از آمادگی نیروهای عراق، تاریخ شروع عملیات آزادسازی شهر موصل را اعلام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق سه شنبه (امروز) اعلام کرد که بزودی تاریخ شروع عملیات آزادسازی شهر موصل را اعلام خواهد کرد.

العیادی با اعلام این خبر گفت: « بعد از آنکه از آمادگی نیروهای خود مطمئن شدیم، تاریخ این عملیات را اعلام خواهیم کرد».

وی در گفت‌وگو با تلویزیون عراقی، به سخنان اخیر «رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اشاره کرد و گفت از سخنان وی در مورد موصل شگفت زده شده و نمی‌خواهد با نیروهای ترکیه درگیر شود.

نخست وزیر عراق در مورد مسئله منطقه کردستان عراق نیز تأکید کرد که هیچ نیتی برای جدایی این منطقه از عراق وجود ندارد و «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق در خصوص روابط این منطقه با دولت مرکزی عراق و آزادسازی شهر موصل از دست داعش به بغداد سفر خواهد کرد.

العبادی همچنین گفت که دولت عراق که در حال گذار از بحران است، عاقلانه نیست که از وزرای دارایی و وزیر دفاع خالی باشد.

پارلمان عراق هفته به «هوشیار زیباری» وزیر دارای عراق به اتهام فساد مالی رأی عدم اعتماد داد و پیشتر نیز به «خالد العبیدی» وزیر دفاع این کشور رأی اعتماد داده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    کم وعده و وعید بده آقای العبادی ......... این یک ساله از شمارش معکوس حرف میزنی و اینکه کار داعش در سال 2016 تمومه ، در حالی که اگه موصل هم ازاد بشه کار شاقی نکردن ، چون کل استان نینوا + الحویجه و کرکوک و مناطق اطرافش و حتی استان وسیع صلاح الدین که بارها شعار میدادن بطور کامل پاکسازی شده دوباره بخش های وسیعی ازش دادن به داعش ، بنظر حتی اگه موصل رو بگیرن برای بقیه مناطق یه شیش ماهی تعلل کنن ، بعلت بی کفایتی و سهل انگاری ، انگار یادشون رفته هر روز مثل مرغ ازشون ادم ذبح میکنه و خودشون به خواب زدن و با ارامش دم از فتح باقی مناطق میزنن ، من به شما وعده میدم عراقی ها تا سال 2017 هم به دروازه های شهر موصل نمیرسن این خط اینم نشون @@@ __________________
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    لطفا زودتر مامنتظریم اگه نمیتونی ایرانی ها بیان آزادش کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس