کد خبر 637693
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

وزیر دفاع فرانسه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی برای بازپس گیری شهر موصل در شمال عراق از تروریست‌های داعش خبر داده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، تاکید وزیر دفاع فرانسه بر آغاز عملیات نظامی برای بازپس گیری موصل از داعش پس از آن بوده است جنگنده های فرانسوی روز جمعه از ناو هواپیمابر شارل دوگل به پرواز درآمدند تا در عملیات علیه تروریست های داعش شرکت کنند.

آمریکا نیز روز پنجشنبه تعداد نظامیان خود در عراق را به بیش از 5 هزار نفر افزایش داده است. طی دو سال گذشته نیروهای عراقی حدود نیمی از اراضی اشغال شده توسط داعش را بازپس گرفته اند ولی شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق همچنان در اشغال داعش است.

ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: مبارزه برای موصل هنوز آغاز نشده است. عملیات امروز (پرواز جنگنده های فرانسوی) بخشی از برنامه ما برای گسترش حمایت از ائتلاف بوده است. عملیات اصلی به زودی آغاز خواهد شد.

یک افسر نظامی تاکید کرد: 8 فروند جنگنده فرانسوی از ناو هواپیمابر شارل دوگل در شرق مدیترانه برخاستند تا در عملیات علیه تروریست های داعش در شهر موصل مشارکت کنند.

این سومین ماموریت ناو هواپیمابر شارل دوگل از فوریه 2015 میلادی در حمایت از ائتلاف موسوم به ضد داعش در عراق و سوریه به شمار می رود.

هنوز معلوم نیست که این جنگنده های فرانسوی در حملات هوایی شرکت می کنند یا تنها در پروازهای شناسایی مشارکت دارند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در ماه جولای اعلام کرده بود که ناو شارل دوگل که 24 فروند جنگنده رافائل را حمل می کند، برای بمباران مواضع داعش به زودی به منطقه اعزام خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس