کد خبر 636739
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

نیروهای مقاومت موفق شدند منطقه‌های «کتیبة الاشارة و المزارع» را که تا مناطق تل کردی و الریحان امتداد دارد به کنترل خود درآورند، با این پیشروی محدوده امنیت «الرحبه» گسترش یافت و مقدمه محاصره کامل تروریستها در این منطقه فراهم شد.

 به گزارش مشرق، ارتش سوریه پس از درگیری با تروریستهای جیش الاسلام در منطقه غوطه شرقی دمشق موفق شد در این منطقه پیشروی داشته باشد.

وبگاه خبری «المصدر» گزارش داد که نیروهای سوری در جریان این درگیریها موفق شدند منطقه‌های «کتیبة الاشارة و المزارع» را که تا مناطق تل کردی و الریحان امتداد دارد به کنترل خود درآورند.

به گزارش این وبگاه، این منطقه از چند روز پیش شاهد درگیری ارتش سوریه با عناصر جیش الاسلام بود و جنگنده های سوری نیز در این منطقه مراکز فرماندهی و اتاق عملیات تروریستها را هدف قرار دادند.

ارتش سوری پس از به دست‌گیری کنترل رحبة الاشارة 533  و اشراف آتشباری بر کارگاههای تل الصوان به پیشروی خود به سوی مزارع شمالی و غربی الریحان ادامه دهد تا محدوده امنیت الرحبه گسترش یابد.

وزارت دفاع سوریه نیز سه شنبه (روز گذشته) اعلام کرد که نیروهای مسلح با همکاری گروههای دفاع ملی تلاش تروریستها برای نفوذ را ناکام گذاشته و پاتکی را آغاز کردند و پس از کنترل مزارع میان تل کردی و الریحان به تروریستها تلفات بسیاری وارد کردند.

موفقیت مهم ارتش سوریه در نزدیکی «دوما»

درباره اهمیت آزادسازی رحبه الاشاره و منطقه المزارع باید گفت که با آزادی این مناطق، منطقه تل کردی و تل الصوان از نظر نظامی ساقط و مقدمه محاصره کامل تروریستها در این منطقه فراهم شده است.

ارتش سوریه توانست 4 بار تلاش جیش الاسلام در ضمن نبردهای «ذات الرقاع» را دفع کند؛ نبردهایی که در آن تروریستها در مناطق «حوش فارة و حوش نصری» پیشروی داشتند ولی پاتکهای ارتش سوریه سبب شد که علاوه بر این مناطق، کنترل مواضع تازه ای را نیز به دست گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس