کد خبر 635956
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

فرمانده ارشد گروه جبهه النصره شاخه رسمی شبکه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده در گفتگو با یک روزنامه اروپایی از حمایت گسترده آمریکا از این گروه در سوریه پرده برداشت.آمریکا به صورت غیر مستقیم از انقلابیون برای براندازی نظام سوریه حمایت میکند ولی این حمایت ها کافی نیست .

گروه جهان مشرق- فرمانده ارشد گروه جبهه النصره شاخه رسمی شبکه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده در گفتگو با یک روزنامه اروپایی از حمایت گسترده آمریکا از این گروه در سوریه پرده برداشت.

القاعده سوریه: مورد حمایت آمریکا قرار داریم!+عکس

بنابر این گزارش، در این مصاحبه که با روزنامه "کولنز استادنزیگر" صورت گرفته فرمانده ارشد القاعده (جبهه النصره) که از وی بنام ابوالعز نام برده شده و صورت خود را با پارچه پوشانده به صراحت از حمایت های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا پرده برداشته اما مقدار کمی ان را محدود دانسته و خواستار گسترش آن برای تضمین روند سقوط دولت سوریه از طریق حملات گروه های تروریستی تکفیری شده است. وی مسیر ارسال کمک های تسلیحاتی آمریکا را از طریق کشورهای عربستان سعودی، قطر، ترکیه و امارات متحده عربی عنوان کرده است. ابوالعز در این مصاحبه در رابطه با چگونگی تجهیز القاعده به جدید ترین تسلیحات سنگین مانند توپخانه و تانک گفت که این امکانات ار از انبارهای سلاح بزرگ لیبی تهیه کرده و با کشتی به ترکیه منتقل کرده و از آنجا به سوریه وارد می کنند. وی از برتری محسوس نظامی بر ارتش سوریه در پی دریافت موشک های ضد زره تاو آمریکا خبر داده است. این فرمانده القاعده در پایان سخنان خود به صرات بر عدم کوچکترین پایبندی گروهش به هرگونه گفتگوی سیاسی و راه حل مسالمت آمیز تاکید کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس