منابع امنیتی اردن گزارش داده‌اند که قاتل نویسنده و روزنامه نگار اردنی اخیرا از عربستان به اردن سفر کرده بود.

 به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی اردنی گزارش داد که قاتل ناهض حتر یک شهروند اردنی است که اخیرا از عربستان به اردن سفر کرده است.

پایگاه خبری «آی24»، گزارش داد «ریاض اسماعیل عبدالله» 46 یا 50 ساله اخیرا از سفر حج بازگشته و هنگام انجام حمله لباس عربی بلند (دشداشه) به تن داشته و ظاهر او حاکی از افراط‌گرا بودن او بوده است.

شبکه خبری «العربیه»، نیز گزارش داد که ریاض ضمن اعتراف به جنایت خود گفته که بعد از دیدن کاریکاتور منتشر شده به وسیله حتر که به عقیده او توهین به خدا بوده تصمیم گرفته او را به قتل برساند.

منابع العربیه گفته‌اند قاتل حتر عضو هیچ گروه تروریستی داخلی و خارجی نبوده و در وزارت آموزش و پرورش این کشور کار می‌کرده است.

دادستان اردن این پرونده را پرونده‌ای تروریستی خوانده و بررسی آن را به دادگاه امنیتی اردن سپرده است؛ قاتل حتر به برنامه ریزی و قتل عمد متهم شده است.

روز یکشنبه (دیروز) حتر برای حضور در دادگاه به اتهام انتشار کاریکاتور توهین آمیز در برابر کاخ دادگستری امان حضور پیدا کرده بود که به ضرب گلوله یک فرد مسلح کشته شد.

خانواده حتر ضمن اینکه دولت اردن را مسئول این حادثه دانسته از تحویل گرفتن جسد او خودداری کرده و اعلام کرده‌اند ابتدا باید قاتل او محاکمه شود.

ماجد حتر برادر قربانی به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که همه اعضای دولت از جمله وزیر کشور را مسئول مرگ ناهض حتر می‌داند.

روزنامه نگار اردنی که در روزنامه الاخبار لبنان قلم می‌زد، کاریکاتوری با مضمون خدای داعشیان منتشر کرده بود که به دلیل انتشار این کاریکاتور به دستور شخص «هانی الملقی» نخست وزیر اردن به دادگاه فرا خوانده شده و دو هفته در قید بازداشت بود.

بر اساس گفته کارشناسان حقوقی اردنی اگر حتر در دادگاه گناهکار شناخته می‌شد، 3 سال به زندان می‌رفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس