مسئول روابط عربی حزب الله در تماس تلفنی درگذشت ناهض حتر نویسنده و خبرنگار اردنی را به خانواده او تسلیت گفت.

 به گزارش مشرق، «حسن عزالدین» مسئول روابط عربی حزب الله به نیابت از «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در تماس تلفنی درگذشت «ناهض حتر» نویسنده و روزنامه نگار اردنی را به خانواده او تسلیت گفت.

شبکه خبری «المنار»، گزارش داد عزالدین به خانواده حتر که چند روز پیش در برابر ساختمان دادگاه امان ترور شد گفت او یک ایده پرداز متفکر و ثابت قدم بود که از سوریه و مقاومت حمایت کرد و تاوان وابستگی‌اش به مقاومت را پرداخت کرد.

وی ضمن شهید خطاب کردن او اعلام کرد با از دست دادن ناهض، جهان عرب یک مرد شجاع و مدافع فلسطین، مقاوم در برابر دشمن صهیونیستی، تحجر عربی، وهابیت و تروریسم تکفیری را از دست داد.

ناهض حتر نویسنده و روزنامه نگار مسیحی اردنی که چند روز پیش ترور شد، روز چهارشنبه (دیروز) در حضور خیل عظیمی از مردم و اصحاب رسانه و مطبوعات اردنی به خاک سپرده شد.

او که مواضع ثابتی در مخالفت با عربستان و رژیم صهیونیستی داشت، کاریکاتوری در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک منتشر کرده بود که مضمون آن معرفی خدا از دیدگاه داعشی‌ها بود.

انتشار این کاریکاتور با انتقادهای زیادی روبه رو شد و این نویسنده اردنی به توهین به خدا و اسلام متهم شد، حتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درک این کاریکاتور سوء تفاهم ایجاد شده و به معنی توهین به خدا یا اسلام نیست.

با این وجود دادستانی اردن به دستور «هانی الملقی» نخست وزیر این کشور از حتر شکایت کرد و او 15 روز در قید بازداشت بود.

او چند روز پیش برای حضور در جلسه دادگاه برای بررسی اتهام توهین به خدا و مقدسات دینی به دادگاه امان رفته بود که در برابر دادگاه به وسیله یک فرد مسلح کشته شد.

گرچه دولت اردن این حادثه را محکوم کرده و قول داده عامل آن را مجازات کند، اما خانواده حتر دولت اردن را مسئول مرگ او دانستند.

پادشاه اردن به خانواده حتر تسلیت گفت

در حالی که برخی انتقادها به عبدالله دوم پادشاه اردن وارد شده بود که در مراسم خاکسپاری حتر شرکت نکرده اما در صف اول محکوم کنندگان حادثه تروریستی حمله به نشریه فرانسوی شارلی ابدو بوده، روز پنجشنبه (امروز) عبدالله دوم به همراه نخست وزیر و رئیس دیوان پادشاهی به خانه حتر رفته و درگذشت او را تسلیت گفت.

پادشاه اردن در دیدار با خانواده حتر این حادثه را جناتی به دور از فرهنگ و تاریخ مردم اردن توصیف کرده و آن را محکوم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس