مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت: شرکت های ایرانی در ساخت نیروگاه بخار 1400 مگاواتی بندرعباس با پیمانکار روسی همکاری می کنند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از مصاحبه با سنایی نوشت: مراسم کلنگ زنی احداث چهار واحد نیروگاه بخار بندرعباس در آینده نزدیک برگزار می شود و شرکت روسی «تکنوپروم اکسپورت» پیمانکار ساخت نیروگاه بندرعباس است که شرکت های ایرانی نیز در احداث آن مشارکت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: واحدهای نیروگاه بخار بندرعباس 350 و 400 مگاواتی خواهد بود و مجموع توان تولید آن به 1400 مگاوات خواهد رسید.

قرارداد ساخت نیروگاه بخار بندرعباس یازدهم مردادماه سال جاری در سفر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه در مسکو امضا شد و بازپرداخت وام تخصیص یافته نیز پنج سال پس از آغاز بهره برداری با کارمزد 2،77 درصد پرداخت خواهد شد.

براساس قرارداد، روسیه در قالب تخصیص یک میلیارد و 200 میلیون دلار اعطای وام اعتباری، نیروگاه حرارتی بندرعباس را با شرایط «واگذاری کامل و آماده به کار» به ایران تحویل خواهد داد.

شرکت روسی تکنوپروم اکسپورت روسیه زیر مجموعه شرکت بزرگ روس تک که جزییات قرارداد را اعلام کرده است، مسئولیت اجرای نیروگاه حرارتی بندرعباس را در زمان پیش بینی شده 56 ماه بر عهده دارد.

قرار داد ساخت این نیروگاه از سوی محسن طرز طلب مدیر عامل محترم شرکت مادر تخصصی نیروگاه های برق حرارتی و سرگئی توپور گیلکا همتای وی در شرکت تکنوپروم اکسپورت امضا شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    روسها کار میکنند ایرانی ها اشغال را جمع میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس