کد خبر 635473
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۸

«ثانی عثمان» سخنگوی ارتش نیجریه از هلاکت 22 تروریست بوکوحرام در ایالت «بورنو» در شمال شرق این کشور در جدیدترین عملیات ارتش، خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه ' پریمیم تایمز' چاپ ابوجا، بیانیه سرهنگ « ثانی عثمان» سخنگوی ارتش نیجریه می افزاید: در درگیری روز یکشنبه میان تروریست های بوکوحرام، 22 تروریست بوکوحرام به هلاکت رسیدند و مقادیر بسیار زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.
 
بر اساس بیانیه ارتش نیجریه چهارسرباز ارتش کشته و دو تن دیگر دچار جراحات سطحی شدند که برای مداوا به بیمارستان نظامی ارتش نیجریه منتقل شدند.
 
نیروهای ارتش نیجریه همگام با گردان های ویژه موفق شدند هفت روستای«گالتا بابا »، «گالتا موسا»، «بولاکروما»، «شاتیماری»، «چاکروک»، «بولانگاجه» و «دیسا» را به طور کامل پاکسازی کنند.
 
هدف اصلی گروه تروریستی بوکوحرام، تلاش برای بر هم زدن ثبات و تاسیس دولت در نیجریه با استفاده از قدرت سلاح است.
 
اخیرا «محمد بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه در سخنرانی خود در اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام تاکید کرد.
 
در جریان شش سال درگیری بین بوکوحرام و دولت نیجریه، هزاران نفر در شمال شرقی این کشور کشته شده اند.
 
گروه تروریستی بوکوحرام در عملی کردن نقشه حملات خود به نیجریه بسنده نکرده و تهدید خود را به همسایگان نیجریه نیز کشانده است.
 
این گروه همپیمان داعش در آفریقاست و مقر اصلی آن در نیجریه قرار دارد.
 
در همین خصوص و به گزارش روزنامه ' ونگارد' چاپ آبوجا، بیانیه سرهنگ « ثانی عثمان» سخنگوی ارتش نیجریه می افزاید: در تازه ترین عملیات ارتش در منطقه « گامبورو نگالا» واقع در ایالت « بورنو» ده تروریست بوکو حرام کشته شدند.
 
گروه های حقوق بشری می گویند بوکوحرام تاکنون هزاران زن و دختربچه از جمله بیش از 200دانش آموز را در نیجریه ربوده است.
 
هرچند نیجریه طی ماه های اخیر٬ دستاوردهای مهمی در مبارزه با این گروه تروریستی داشته است،اما تحلیلگران معتقدند که به خاطر حمله های انتحاری گاه و بیگاه بوکوحرام، تهدید این گروه تروریستی-تکفیری همچنان به قوت خود باقی است.
 
بوکوحرام که حمله های خود را از سال 2009 در نیجریه آغاز کرد، اکنون دامنه فعالیت های تروریستی خود را به کشورهای همجوار نیز گسترش داده است.
 
این در حالی است که عملیات ارتش نیجریه علیه گروه تروریستی بوکوحرام با شدت ادامه دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس