سازمان حج و زیارت و بانک ملی ایران بعد از ظهر امروز – شنبه 4 مهرماه – برای اعطای وام یک و نیم میلیون تومانی سفر عتبات به ودیعه گذاران حج تمتع و عمره مفرده در بانک ملی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و بانک ملی به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص توسعه سفرهای عتبات اشاره کرد و گفت: در این راستا برنامه ریزی های گسترده ای در سازمان حج و زیارت صورت گرفته که یک بخش آن در حوزه میدانی است که توسعه زیر ساخت های رفاهی و خدماتی زائران عتبات در کشور عراق و بستر سازی برای ارائه خدمات بهتر به زائران است.

رئیس سازمان حج و زیارت در این باره افزود: با توجه به حضور  گروه های تکفیری در سال های اخیر در کشور عراق، زیر ساخت های خدماتی زائران در این کشور رشد لازم را نداشته و از این رو یکی از برنامه های ما توسعه این زیر ساخت ها در کشور عراق بوده که در این راستا 8 پروژه در شهرهای مقدس کربلا، نجف و کاظمین در حال اجرا یا بهره برداری و یا در شرف بهره برداری است.

وی در توضیح پروژه های در حال اجرا در عراق گفت: پروژه هتل بزرگ کربلا حداکثر تا پایان مهرماه افتتاح خواهد شد ، آشپزخانه ابوتراب به زائران عتبات خدمات ارئه می دهد همچنین پروژه ساخت بزرگترین هتل عراق در شهر نجف پیشرفت 65 تا 70 درصدی داشته است و پروژه آشپزخانه ابوتراب 2 که دارای ظرفیت 20 هزار پرس غذا در هر وعده خواهد بود، از لحاظ فیزیکی 60 درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم در اربعین امسال به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: توسعه زیرساختها در عراق با مشارکت چهاربانک ملی و ملت، انصار و گردشگری و سازمان حج و زیارت در مجموعه شرکت عمران و توسعه مهر و ماه صورت گرفته است.

وی در سخنانش دومین اقدام برای توسعه سفرهای عتبات را ارائه تسهیلات به متقاضیان سفر عتبات برشمرد و گفت: با توجه به تفاهم نامه در دست امضا با بانک ملی، ودیعه گذاران سفر حج و عمره در بانک ملی تسهیلات یک و نیم میلیون تومانی دریافت خواهند کرد که ودیعه آنان در بانک به عنوان ضمانت وام خواهد بود و زائران می توانند برای دریافت این تسهیلات به شعب بانک ملی مراجعه کند.

مهندس اوحدی در این مراسم بانک ملی را شریک راهبردی سازمان حج و زیارت خواند و عنوان کرد: توسعه زیر ساخت های رفاهی در کشور عراق با همکاری شبکه بانکی کشور محقق شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم که در آستانه برنامه ریزی برای سفر زائران اربعین برگزار شد، از ثبت نام 210 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: امیدواریم با پشتیبانی بانک های ملی و ملت و ارائه تسهیلات به مشتاقان سفر عتبات به افزایش یک و نیم میلیون نفری زائران عتبات در سال 95 برسیم.

رئیس سازمان حج و زیارت دراین مراسم با اشاره به کارشکنی های عربستان در خصوص سفر حج و مانع تراشی آن کشور در پذیرش زائران ایرانی و صد عن سبیل الله ابراز امیدواری کرد با فراهم آوردن بستر مناسب زمینه برای تسهیل سفر زائران به عتبات ایجاد گردد.

محمدرضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران نیز در این مراسم به وقوع فاجعه منا در حج گذشته به عنوان یکی از تلخ ترین حوادث سال های اخیر اشاره کرد و از تلاش های مجموعه حج و زیارت در پیگیری این حادثه و رسیدگی به امور شهدا و آسیب دیدگان این فاجعه تلخ به نیکی یاد کرد.

مدیر عامل بانک ملی گفت: مجموعه بانک ملی و سازمان حج و زیارت طی سال های گذشته دوشادوش یکدیگر در زمینه خدمت به زائران خانه خدا و عتبات همکاری داشته اند و ما این مجموعه را از خود بیگانه نمی دانیم و افتخار می کنیم که در راستای خدمت به زائران تلاش می کنیم.

حسین زاده با بیان اینکه دولت عربستان با مانع تراشی برای حجاج ایرانی، صد عن سبیل الله کرد، ادامه داد : امیدواریم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم زمینه سفر به عتبات عالیات را برای زائرانی که با مانع تراشی عربستان از حج و عمره محروم شده اند ، برای زیارت عتبات فراهم آوریم.

وی همچنین بیان کرد: بانک ملی همه تلاش خود را برای توسعه زیر ساخت های خدماتی زائران بکار خواهد بست.

وی در سخنانش به مذاکره با بانک مرکزی عراق برای ارائه خدمات به زائران عتبات در کشور عراق اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم توسعه زیرساخت های بانکی در آن کشور را نیز در برنامه داشته باشیم و در تلاش هستیم تا شعب بانک ملی در شهرهای مقدس نجف و کربلا برای ارائه خدمات به زائران عتبات راه اندازی شود.

گفتنی است با امضای این تفاهم نامه ثبت کنندگان سفر حج و عمره در بانک ملی می توانند برای دریافت تسهیلات یک و نیم میلیون تومانی سفر به عتبات به شعب بانک ملی مراجعه نمایند.

پیش از این سازمان حج و زیارت با بانک ملت نیز قرارداد مشابهی را امضا کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس