محمد شریعتمداری گفت: هرچند بدعهدی‌های کشورهای سلطه طلب، روند توافق برجام را با محدودیت‌هایی مواجه کرده اما این بدعهدی‌ها از ارزش توافق به عمل آمده کم نمی‌کند.

معاون رئیس‌جمهور: بدعهدی‌ها از ارزش برجام کم نمی‌کند
به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری روز شنبه در سومین کنفرانس صنعت پخش و تاثیر آن در افزایش سطح سلامت جامعه گفت: هرچند بدعهدی‌های کشورهای سلطه طلب، روند توافق برجام را با محدودیت‌هایی مواجه کرده اما این بدعهدی‌ها از ارزش توافق به عمل آمده کم نمی‌کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود: این توافق نشان از عقب نشینی آشکار نظام سلطه دارد.

وی ادامه داد: ایران اکنون در روند رو به رشد اقتصادی خود قرار دارد و این روند هر روز شتاب بیشتری می گیرد.این مساله جوانه امید را در دل صنعتگران رویانده است.

شریعتمداری اضافه کرد: ایران از سال 2011 تا 2014 به رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد رسیده بود اما این رقم در چهار ماهه نخست امسال به رشد اقتصادی مثبت 4.4درصد رسید.

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: طی سه سال، دولت یازدهم موفق شد موانع عجیب را بر سر راه توسعه کشور با تدبیر و عقلانیت بردارد ؛ خروج از ریل توسعه در سال های قبل از دولت یازدهم بخشی به خاطر ناکارآمدی اداره امور اجرایی کشور و بخش دیگر آن مربوط به تحریم و فشارهای نظام استکبار بود اما مذاکرات سخت و نفس گیر با 6 قدرت جهان کار بزرگی در دولت یازدهم انجام شد.

شریعتمداری افزود: رشد اقتصادی مثبت کشور نشانگر خروج از رکود و تورم و آغاز روند رونق فعالیت اقتصادی کشور به شمار می رود. دولت یازدهم توانست نرخ تورم را کنترل کند و نرخ تورم 40 درصد در محاسبات نقطه به نقطه را در شهرها به کمتر از 10 درصد و در روستاها به نزدیک هشت درصد برساند.

وی ادامه داد: در حوزه کسب و کار نیز جایگاه ایران از 152 به 117 - که هنوز هم شایسته نیست- رسیده است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: یکی از مهم ترین معضلات دولت یازدهم، واحدهای تعطیل و نیمه فعال در حوزه کشاورزی بود که با تخصیص 16 هزار میلیارد تومان ، 7500 واحد تولیدی تعطیل و نیمه فعال به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده شدند و این مساله ما را به رشد اقتصادی پنج درصدی پیش بینی شده برای سال جاری ، نزدیک خواهد کرد.

شریعتمداری افزود: در چهارماهه نخست امسال با رشد 20 درصدی صادرات غیرنفتی به لحاظ ارزشی و 36 درصدی به لحاظ وزنی روبرو شدیم.

وی خاطرنشان کرد: مازاد تجاری کشور نیز به 3.4 میلیارد دلار رسیده که در تاریخ 50 سال گذشته بی نظیر بوده است به آن معنا که صادرات غیرنفتی از واردات اینگونه کالاها پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: 1422 پروژه ملی و دو هزار و 490 پروژه استانی برای واگذاری به بخش خصوصی در کشور شناسایی شده و طی چند ماه گذشته 150 واحد پروژه دولتی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

به گفته معاون اجرایی رئیس جمهوری، رشد تولید حوزه نفت 8.9 درصد بوده و تولید پتروشیمی نیز به 8.9 میلیون تن با ارزش بالغ بر پنج میلیارد دلار افزایش یافته که تا پایان سال به بازار خواهد رسید.

شریعتمداری تصریح کرد: استفاده از سفره های مشترک گازی و نفتی با کشورهای همسایه نیز به برغم قراردادهایی که در آن کیفیت، قیمت و زمان مغفول مانده، افزایش یافته است.

سومین کنفرانس صنعت پخش و تاثیر آن در افزایش سطح سلامت جامعه به مدت دو روز (سوم و چهارم مهر ماه جاری) در سالن همایش های صدا و سیما برپاست، برگزاری نمایشگاهی از محصولات بسته بندی شده از برنامه های جانبی این کنفرانس به شمار می رود.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس