خاطرات جواد شریفی راد، معلم و سرتیم خنثی سازی نیروی هوایی ارتش در زمان جنگ، در کتابی به نام حرفه ای، به کوشش مرتضی قاضی منتشر شده است. آنچه می خوانید گزیده ای از این کتاب است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - خاطرات جواد شریفی راد، معلم و سرتیم خنثی سازی نیروی هوایی ارتش در زمان جنگ، در کتابی به نام حرفه ای، به کوشش مرتضی قاضی منتشر شده است. آنچه می خوانید گزیده ای از این کتاب است.
 
این داستانی که آن زمان بود که «چراغ ها را خاموش کنید.» این کار هیچ تاثیری نداشت.ما به شان می گفتیم «آقا ول کن، بذار مردم زندگی شون رو بکنند.» اصلا چراغ خاموش کردن هیچ ربطی به آن بمب انداختن نداشت. خلبان میگ-25 اصلا چیزی نمی دید. در مختصات جغرافیایی 25 کیلومتر بالاتر از تهران بمبش را رها می کرد. در ضمن باید بمبش را 20 کیلومتری تهران رها می کرد تا بمب بخورد به تهران. اگر می آمد بالای سر تهران می دید که کدام چراغ روشن است، آن وقت بمبش را رها می کرد، بمبش می خورد ورامین.

کهریزک به جای انقلاب!

به همین خاطر توی آن شرایط امکان اینکه جای خاصی را بشود زد، وجود نداشت. مثلا اینکه خلبان هواپیما بخواهد تصمیم بگیرد مهدیه ی تهران را بزند، امکان نداشت. یا مثلا روز قدس صدام اعلام کرده بود من خیابان انقلاب را می زنم، آمد و بمباران هم کرد، ولی فکر می کنید بمبش کجا رفت؟ کهریزک.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    خدا رحمتش کنه ، حرفه ای بود واقعا....
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    نوعی همدلی و پدافند غیر عامل مردمی بود ؛ مردم جلوی خودروها را می گرفتند تا چراغ خاموش کنند و یا رنگ ابی به چراغ هایشان بزنند ؛ در یکی از محلات یک فردی چراغهایش را خاموش نمی کرد دستگیر شد ؛ البته بمباران از ارتفاع بسیار بالا با بمباران ارتفاع پست فرق دارد و اینکه از بمب سقوط آزاد استفاده کند یا راکت و یا موشک و در چه سرعتی و ارتفاعی انها را شلیک یا رها کند ؛ - میدان ساعت تبریز را صدام تهدید کرد و چند بمب(یا راکت زد) انداخت یکی به پنجاه متری شرق میدان ساعت (به مغازه در خیابان خمینی) و دیگری به پنجاه متری شمال میدان ساعت (خیابان ارتش شمالی ؛ مغازه سم فروشی) و... اثبات کرد و دو تا منفجر شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس