سردار ذوالقدر رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران از برپایی ۱۰۰ نمایشگاه در ۱۰۰ نقطه تهران خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار احمد ذوالقدر رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری تشریح فعالیتهای سپاه تهران در هفته دفاع مقدس با بیان اینکه امروزه نقش دفاع مقدس در حال استمرار بوده و دفاع مقدس به عنوان نقشی کلیدی در حال اجرا شدن است گفت: این سختیها در دشوارترین دوره انقلاب اسلامی شکل گرفت و مردم و نیروهای مسلح با هدایت امام خمینی (ره)‌ توانستند از این برهه سربلند بیرون بیایند.

وی در ادامه افزود: پیروزی‌های بعدی انقلاب اسلامی منحصرا به دفاع مقدس بستگی دارد و در آن دوران سخت توانستیم صنایع نظامی خود را خودکفا کنیم و به قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شویم.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران درتشریح برنامه های سپاه تهران, تجلیل از خانواده شهدا, جانبازان و آزادگان را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: سبک زندگی یکی از موضوعاتی است که مردم به دنبال آن هستند و دفاع مقدس بهترین الگو برای سبک زندگی در جامعه امروز است که این موضوع در برنامه‌‌های هفته دفاع مقدس به آن پرداخته شده است.

سردار ذوالقدر هنر و تلفیق آن با فرهنگ دفاع مقدس را از دیگر فعالیت های این هفته عنوان کرد و گفت: بسیاری از کسانی که دفاع مقدس را ندیده‌اند با هنری که توسط هنرمندان در همه زمینه‌ها به نمایش در می‌آید.

وی هفته دفاع مقدس را فرصت خوبی برای گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا و بیان رشادت‌های مدافعان حرم که ادامه دهنده مسیر شهدای انقلاب اسلامی هستند برشمرد و اظهار کرد: امسال 100 نمایشگاه هفته دفاع مقدس با 50 عنوان مختلف و محوریت های نقش مهندسی, بهداری,روحانیت,دانش‌آموزان, تبلبغات و فرهنگ در دفاع مقدس و دیگر موضوعات در 100 نقطه از سطح تهران برگزار می‌شود.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت زدایی, گفت: در همین راستا در هفته دفاع مقدس بسیج جامعه پزشکی با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط با ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و کلینیک‌های درمانی, خدمات رایگان پزشکی را به مردم تهران عرضه می‌کند.

سردار ذوالقدر در خصوص دیگر برنامه‌های این هفته بیان کرد: برای ایجاد فضای دفاع مقدس در سطح شهر با همکاری شهرداری تهران کاروان نمادین اعزام رزمندگان به جبهه از مرحله اعزام پادگانی تا خط مقدم در سطح شهر به نمایش‌ می‌گذارند. همچنین در طرحی جدید سپاه تهران اقدام به طراحی خودروهای شخصی و عمومی به خودروهای زمان دفاع مقدس خواهد کرد.

وی برنامه هفت شب هفت مدرسه را یکی دیگر از برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: در 100  نقطه از شهر تهران ایستگاه‌های صلواتی برگرفته از حال و هوای دفاع مقدس برگزار می شود و مسابقات فرهنگی, ورزشی, عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا و بیعت با آرمان های امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران افزود: در هفته دفاع مقدس بیشتر به بیان دلاوری های رزمندگان در جبهه جنوب کشور پرداخته می‌شود اما امسال در طرحی جدید در کنار دریاچه خلیج فارس نمایش و نمایشگاه مجاهدت های خاموش با همان حس و حال مناطق کوهستانی برای بیان رشادت‌های رزمندگان در جبهه غرب کشور برگزار می‌شود.

سردار ذوالقدر در ادامه عنوان کرد: در محله هرندی با توجه به بافت و خصوصیات موجود در آن, نمایشگاه هفته دفاع مقدس تلفیقی از فعالیت ها و برنامه های مددکاری و مشاوره ای و محرومیت زدایی برای رفع و پاسخگویی به نیاز این قشر برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران در خاتمه از برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از 3 تا 9 مهر ماه در مصلی تهران خبر داد و گفت: در هفتمین دوره این نمایشگاه با همکاری وزارت ارشاد و سازمان حفظ آثار بسیج که برای دومین بار در تهران برگزار می‌شود 90 ناشر دفاع مقدس از 31 استان کشور 10 هزار عنوان کتاب خود در این زمینه را با تخفیف 40 درصدی در معرض دید و فروش علاقه مندان قرار خواهند داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس