مجلس جمهوری‌خواه نمایندگان آمریکا در اقدامی دیگر لایحه‌ای را به اتفاق آراء برای محکوم کردن نقض حقوق بشر در ایران تصویب کرد.

به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آراء لایحه‌ای را به تصویب درآورد که «النا راس لتینن» نماینده ایالت «فلوریدا» آن را مطرح کرده بود و طبق آن دولت ایران را به شکنجه بهائیان و همچنین نقض پیمان بین‌المللی حقوق بشر متهم کرده بود.

«اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، بعد از تصویب این لایحه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: «اقدامات اسفناک این رژیم (ایران) علیه مردم ایران، بخوبی مستند است که شامل اعدام بدون تشکیل دادگاه، حملات اسیدپاشی علیه زنان، سرکوب ظالمانه خبرنگاران می‌شود. بله ما شاهیدم که این رژیم میانه‌رو چگونه می‌تواند باشد».

وی ادامه داد: «من خرسندم که به دیگر همکارانم در حمایت از لایحه‌ای بپیوندم که این نقض مخوف حقوق بشر را محکوم می‌کند. امروز ما پیام محکم حمایت از تمام ایرانیانی که شوق آزادی و دموکراسی دارند، ارسال می‌کنیم».

مجلس نمایندگان آمریکا در حالی ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده است که واشنگتن خود یکی از حامیان عربستان است که در سطح جامعه بین‌الملل به نقض حقوق بشر و حقوق انسانی شناخته شده است.

ائتلاف تحت حمایت عربستان از مارس 2015، حملات هوایی به یمن را آغاز کرده است که تاکنون هزاران غیرنظامی جان خود را در این اقدامات ریاض از دست داده‌اند اما با اینحال، آمریکا علیرغم اعتراضات گروههای حقوق بشری، دست از حمایت لجستیک و اطلاعاتی عربستان برنمی‌دارد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    بهايي ها هم مانند سعودي ها در واقع خود كدخداي ده ميباشند . كه در لباس ساكنان مزدور اين دهكده تصوري كدخدا براي ارباب خود خوش رقصي ميكنند . آنهايي كه چه در داخل و چه در خارج از ايران به دنبال سرنگوني نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و پياده نمودن الگوي حكومت دست نشانده اربابشان كدخداي دهستان هستند . همان حكومتي كه أربابشان كدخداي ده آنرا حكومت آزادي و دمكراسي ميخواند همانند شيرين عبادي و و رضا ربع پهلوي و امثالهم حالا حتما پس از اعلام اين خبر در پوست خود نميگنجند . خوب . خواب ديدن هم خود عالمي است . شتر در خواب بيند پنبه دانه گهي لوف لوف خورد گهه دانه دانه شايد نگاهي دوباره
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    احمق ، چشم کورتو بازکن و سرکوب وال استریت، سرکوب دانشجویان توی واشیمگتن ، سرکوب مردم سیاه پوست توی ایالت های خودتونو ببین!!!!..... .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس