شاید در این میدان شخص وزیر ارشاد از همه باهوش‌تر بود؛ وزیری که باوجود انواع حرف‌های تحریک‌کننده از سوی دیگران و انواع تلاش‌ها برای موضع‌گیری و قرار گرفتن در یک جبهه، چون فضا را غبارآلود دید، ترجیح داد سکوت کند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - بحث فساد در سینما مورد تازه ای نیست. بیست سال است که این آسیب دارد به روح و جسم سینمای ما لطمه میزند و موجب کم کاری و حتی بیکاری بسیاری از اهالی سینما شده است.

فسادی که مثل همه جا فقط محدود به اخلاق هم نیست و در همه ارکان آن رخنه کرده است. از همان وقتی هم که این دغدغه شکل گرفت و پررنگ شد، سوالی هم در کنار آن بوجود آمد.مگر فساد فقط در سینما هست؟ در همه جا سالم و فاسد و خوب و بد هست.

در سینما هم همینطور. اما طراحان این سوال فراموش کرده بودند که مختصات سینما با سایر صنوف متفاوت است.

یادشان رفته بود که سینماگران چهره میشوند، الگوی خیلی‌ها می‌شوند و جماعت زیادی به عشق آنها حتی مثل آن جماعت لباس می‌پوشند.

یادشان رفته بود که آنها اصلا به واسطه همین شهرت و محبوبیت و چهره شدن است که بیشتر از بقیه درآمد دارند. که در خانه های شیک در شمال شهر زندگی میکنند. که سفرهای خارجیشان به راه است.که هشتاد درصدشان دوپاسپورته شده اند و توی آمریکا و اروپا خانه و زندگی تشکیل داده اند و هزار چیز دیگر.یادشان رفته بود که اگر دیگر محبوب مردم نباشند و نخواهند الگوی آنها باشندآنوقت باید مثل اعضای باسواد و درس خوانده و متشخص و زحمتکش خیلی از صنوف دیگر با اتوبوس جابجا شوند و پراید قسطی بخرند و به زور سالی یکبار بروند شمال.

پس آنها باید مراقب این حریم می‌بودند و اجازه نمیدادند فساد میانشان ریشه بدواند و موجب شود تا خانواده ها برای همیشه سینما را از خود دور کنند و آرام آرام این صنعت توانسته بود جان بگیرد دوباره به کما برود.

1-چندی پیش دوباره موجی به راه افتاد درباره فسادی که دامنگیر سینمای ما شده است. فسادی که سالهاست هنرمندان و سینماگران سالم و پاک به آن معترضند و موجب صدمه دیدن خیلیها شده است.فسادی که بسیاری از اساتید سینما و بازیگران و کارگردانان نسبت به آن نه یکبار که چندین بار هشدار داده اند.امااینبار حکایت کمی متفاوت بود. تا کنون سینماگرانی ازجمله امین تارخ و فاطمه گودرزی و صبا کماای و ...نسبت به این فساد هشدار داده بودند اما اینبار ماجرا کمی تفاوت داشت.

2- شاید امسال و از جشن حافظ بحث مشکلات موجود در سینما بیشتر محل بحث قرار گرفت (اگرچه این بحث دغدغه همیشگی رسانه های متعهد و ازجمله مشرق بوده است.)

بعد از جشن حافظ انتقاداتی که به وضعیت بوجودآمده برای سینما صورت میگرفت شکلی معقول و منطقی داشت و ازآنجا که دغدغه درستی بود و به شکلی منطقی طرح میشد مورد استقبال هنرمندان و مسولان و حتی دستگاه قضا قرار گرفت. مجال خوبی مهیا شده بود تا هنرمندان نگران یا معترض به فساد موجود در سینما دوباره انتقادهایشان را مطرح کنند. انتقادهایی که موجب شدند تا دستگاه قضا نیز وارد ماجرا شود تا شاید برای همیشه دست کم بخشی از فساد موجود در کل سینما از بین برود. اما یکباره دو اتفاق عمده رخ داد.

الف) بعضی از هنرمندان سعی کردند تا با گفتگو و دادن کد مانع از ادامه اظهارنظر و انتقاد هنرمندان شوند. افرادی مانند رویا تیموریان و ....مدعی شدند این مسائل درون خانوادگی است و ....

ب)فساد موجود در بدنه سینما اگرچه موجب ناراحتی سینماگران و مردم و دغدغه مندان شده بود اماطبیعتا گروهی بیشتر از بقیه ناراحت میشدند. ناراحتی فراوانی که بعصا موجب واکنشهای احساسی و تند میشد.

گروهی از اهالی رسانه که خیلیهایشان فضای جنگ را درک کرده بودند و بعضی جانباز و اغلبشان نزدیکان و اعضای خانواده هایشان شهید و جانباز بودند. جماعتی که بعد از سالهای دفاع مقدس سلاح را زمین گذاشته بودند و قلم به دست گرفته بودند تا در جبهه ای دیگر مقابل ظلم و فساد بایستند.

گروهی که حالا به واسطه فساد لجام گسیخته ای که به دور سینما پیچیده بود ناراحت و کلافه بودند.گروهی که حاصل نگاه و قلم خشمگین آنها مطالبی شد که همانها ابزاری شدند برای حمله به این جماعت دغدغه مند و متعهد. 3-این میان اتاق حمله ای که نه دلش به حال سینما و سینماگران میسوخت و نه اصلا اهمیتی برای آنها قائل بود و به چشم ابزار میدیدشان دوباره فعال شد. اتاق حمله ای که با جمع شدن افراد رسانه ای متنفذتشکیل شده بود و چنان ظاهر خود را آراسته بود که توانسته بود اعتماد سینماگران را جلب کند و با نقاب جمایت از سینما و تحریک سینماگران موجب شود تا جنگی تمام عیار در سینما در بگیرد. آنهم میان افرادی که از قضا هردو گروهشان دلسوز سینما و سلامت بودند.

4-آنها میخواستند نقطه تمرکز را از فساد موجود در سینما بردارند و کاری کنند تا فاسدین هم خودشان طلبکار شوند.

این اتفاق البته دلایل منطقی دیگری هم داشت. فساد در سینما حالا دیگر محدود به پوشش و فساد اخلاقی نمانده بود و بحث داشت به جاهای باریک میکشید. به فساد مالی و مدیریتی و روابط ناسالم مدیریتی و مالی در نهادهای متولی و شکل اشتباه رابطه بخش خصوصی با سینما و ...

5-شاید البته انتشار متنی که درباره پوشش میهمانان جشن حافظ، موجب بروز اولین نشانه های شکاف میان جماعت مومن و متعهد و دلسوز سینما شد.شکافی که درنهایت تا آنجا رسید که موجب صدور بیانیه و تقاضای تنبیه و حد زدن به همان گروه متعهد و باقیمانده از سالیان دفاع مقدس شد.

حالا انگار جنگی تمام عیار شروع شده بود.جنگی که در آن تمیز خوب و بد و سیاه و سفید ممکن نبود. اتاق فکر ضد سینما به راه افتاده بود تا نفس سینما را بگیرد. اتاق فکری که اعضایش نقاب حمایت از سینما و دلسوزی برای سینما زده بودند و ژست مظلوم نمایی گرفته بودند.

6-در این میدان جنگ بوجود آمده، آنها که فساد در سینما را موجب شده بودندبیصدا کناری نشسته بودندو دلسوزان سینما به جان هم افتاده بودند. شکاف میان گروه مومن و انقلابی حالا جدی شده بود و مترصد حمله و انتقام بودند. آنسو با تحریک همان اتاق فکر و آگراندیسمان یک نوشته بدون نام چنان فضایی ساخته بودند که گویی بزرگترین حمله به اهالی سینما روی داده است. این، تخصص اعضای همان اتاق فکر بود. پیرامون یک موضوع می‌توانستند چنان فضای مثبت یا منفی بسازند و چنان حس همه را تحریک کنند که آن موضوع به عنوان وحشتناکترین یا بهترین موضوع دیده شود.

7- شاید در این میدان شخص وزیر ارشاد از همه باهوش تر بود. وزیری که باوجود انواع حرفهای تحریک کننده از سوی دیگران و انواع تلاشها برای موضع گیری و قرار گرفتن در یک جبهه، چون فضا را غبارآلود دید و حس کرد جبهه ای ناسالم شکل گرفته و هر دو طیف به گونه ای ناصحیح به جان یکدیگر افتاده اند ترجیح داد سکوت کند و بماند تا غبارها فرو بنشیند. او برعکس همه حرفهایی که می‌زنند و با وجود همه انتقادهایی که به دیدگاهها و سیاستهایش وارد است، از جمله باهوشترین وزیران ارشاد بعد از انقلاب است.

8- و اما حالا وقت اجرای سیاستهای دیگر رسیده بود. حالا باید جناح مومن و انقلابی برای همیشه حذف میشد....

ادامه دارد...

 
* حسین سلیمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    عملکرد یا لثارات صحیح و در مورد فوق مطابق آموزه های اسلام است. متاسفانه عده ای اخلاق اسلامی را با سوسول بازی اشتباه گرفته اند. اسلام برای کسانی که علنا پرده دری می کنند احترامی قایل نیست. اسلام هرگز احترامی برای مردانی که زنانشان را در معرض زنای چشم و تماشا قرار می دهند احترام قایل نیست. اسلام هرگز نگفته وقتی حرامزادگی یا دیاثت کسی آشکار است این موضوع را پنهان باید کرد! مجددا اشاره می کنم که مدعیان دروغین اخلاق مداری لابد خود را از امام حسین علیه السلام با ادب تر و با تقوا تر می دانند چرا که ایشان صریحا دشمنش را حرامزاده و فرزند حرامزاده نامید. . ألا وإنّ الدّعـي بـن الدّعي قـدْ ركـز بــين اثــنتــين، بـين السـّلة والذّلة،. وهـيهات مـنّا الذّلــة. به افرادی هم که گیج شده اند می گویم که خود کلمات به خودی خود خوب یا بد نیستند. بلکه زمانی بد هستند که به ناحق به کار بروند و آبروی کسی را ببرند که آبرویش محترم است. اما آیا آبرویی این حضرات به اصطلاح هنرمند که کاری جز اشاعه گناه و گند و فساد در کشور ندارند محترم است؟
  • بیتا ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    حقیقتا خدا خیرتون بده من واقعا از خوندن این دست مطالبتون حظ می برم. منتظر ادامه اش هستم.
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    ضربه‌ای که اسلام از این افراد تند رو مانند یالثارات می‌خورد از دشمن خودش نمی‌خورد. این جور آدما اسباب‌بازی دشمنان اسلام هستند. هر وقت دشمنان اسلام ضربه‌ای به اسلام زدند با استفاده از این اسباب‌بازی‌ها و مظلوم نمایی افکار عمومی را منحرف کنند. زمانی که یالثارات تیتر میزنه ببینید چه کار خلاف اسلامی رخ داده که می‌خوان اذهان عموم را منحرف سازند. بعد جالب‌تر اینجاست که به فلان هنرمند اززشی اجازه انتشار آلبوم نمی‌دهند ولی این اسباب‌بازی‌ها با تابلو اسلام و شهدا هر کاری می‌خوان می‌کنند و کسی هم صداش در نمیاد.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    سینما یاید حکومتی بشود تا از این وضع خراب در بیاید
  • ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    یک کلمه فقط یک کلمه از یالثارات انتقاد می کردید
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    درود خدا بر غیورمردان انصار حزب‌الله همانها که شهید مهدی نوروزی جزوشان بود و برخیشان الان در سوریه مشغول جنگ با اسلام امریکایی هستند همانها که همواره خط شکن و فدایی ولایت بوده اند از اقشار مذهبی انتظار این است در این وانفسای اخر الزمانی به کسانی که مقابل شمرهای زمانه سینه سپر کرده اند سنگ نزنند و حامی آنها باشند
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    در حالیکه سینمای هالیوود پس از شکست اخلاق به سمت تحکیم بنیان خانواده رفته است عده ای مفسد در داخل سینما را به سمت ترویج هرج و مرج و فحشا سوق می دهند تا تجریه شکست خورده غرب را در ایران پیاده کنند در این میان عده ای که شاهد سقوط اخلاق و سکوت مرگبار مسئولین هستند و هنوز در این وانفسا دغدغه دارند خروش برآوردند حال به جای شکستن آینه باید خواستار برخورد قضایی با گستاخترین مفسدانی شد که پای نابودی خانواده در ایران ایستاده اند درود بر رزمندگان یالثارات
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    یالثارات و مسعود فراستی برخلاف چیزی که در متن گفته شده دلسوز سینما نیستند. مشرق هم هیچ سندی برای تئوری توطئه خویش ارائه نداده است. بیشتر فساد در صدا و سیما اتفاق می افتد به خاطر چند تهیه کننده که علاوه بر پارتی بازی از بازیگران خانم درخواست هایی گاه غیر اخلاقی دارند. هر چند کسی نمی تواند فساد در بخش خصوصی سینما را هم انکار کند.
  • مهدی ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    جناح مومن انقلابی ! انصار حزب الله با اون سابقه سیاه تو خودسری و اقدامات غیرقانونی جناح مومن انقلابی به حساب میاد ؟! انصار حزب الهی که تهدید میکنه بانوان به ورزشگاه بیان فلان میکنن مومنن ! نشریه ای که میاد مقاله جنسی مینویسه و تهمت های بزرگ به فرهادی و ... میزنه بدون کوچکترین مدرکی مومنن ! بیخیال مومن با آبرو بازی نمیکنه مومن فحاشی نمیکنه مومن مردم تهدید نمیکنه مومن خودسر نیست مومن ...
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    یالثارات هیچ کار اشتباهی نکرده افشا کردن جریان فاسد الاخلاق و منحرفی که نام هنرمند را روی خود گذاشته اند دقیقا عمل کردن به وظیفه دینی انسانی و انقلابی است.
  • جواد عنایتی ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    در فضای گل‌آلودی که نفوذی‌ها این روزها درست کرده‌اند و هر روز یک نفر حکم قیام می‌دهد و مافیای فساد در امنیت مشغول فسق و فجور است و هرزگاهی سر از زیر لحاف سفارت‌خانه‌های خارجی در می‌آورد و خرناسکشان فریاد وامصیبتا سر می‌دهد و جماعت دهن‌بین هم یکی یکی به قافله دمدمی‌مزاج‌ها اضافه می‌شوندو.... مشرق زد وسط کاسه و کوزه آنهایی که با هوچی گری بدنبال ماله‌کشی بر روی آبروی از دست رفته‌شان در فضای هنری هستند. هم آن‌هایی که هر روز با به راه انداختن جشنی عده‌ای از پاکان سینما را با لجن‌زار سفارت‌خانه‌های خارجی آشنا می‌کنند و آن‌ها را با فریب به باتلاق فساد و فحشا می‌کشانند تا بتوانند از آن‌ها به وقت مقتضی کولی بگیرند!!!! حرف زیاد است فقط خواستم بگویم از مشرق بخاطر این روشنگری جانانه در فضای مسموم ساخته مافیای فساد در سینما که حالا هم پول دارند و هم رسانه و هم ... متشکرم. یه دوست
  • شرف‌الدین ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    اینکه وقتی می‌خواهند حکم خدا را زیرپا بگذارند و فمینیست‌وار وارد ورزشگاه بشوند اگر عده‌ای از سر دغدغه مذهبی و دینی هشدار بدهند می‌شود خودسری یا تند روی. اگر فساد جاری در سینما که روزانه عده‌ای را به منجلاب گناه و سیاهی می‌کشاند و معصومیت آن‌ها را لگدمال می‌کند با اسامی مستعار افشا بشود می‌شود تهمت. اینکه با وجود همه هجمه‌های اجنبی‌ساز همچنان پای کار ارزش‌ها آن‌هم در کف خیابان و در میدان عمل حاضر بودن می‌شود سابقه سیاه و... آقا مهدی کلاهتو کمی بالاتر بذار...
  • محمدی ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    مشرق جان بی‌صبرانه منتظر قسمت‌های بعدی این مقاله وزین هستیم با همین دست فرمان برو جلو دعای خوبان پشت و پناهت!
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    وقتی تمرکز از حذف گناه زدوده شود مطمئنا توطئه ای از جانب گناهکاران صورت گرفته
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    آبرو برای اغلب سینماگران یک حربه جهت کسب توجه است آن مومنی که شما جواز ایمانش را صادر کنی کم از یک لائیک بی قید ندارد همین هوچی گریهای امثال شماست که دیگر کسی جرأت اعتراض به گناهان شنیع را در خود نمیبند
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    اوه اوه. بند 7 را ببینید! منظورتون از باهوش ترین وزیر، جنتی است؟ آره دیگه پسر آیت الله جنتی نمیتونه باهوش نباشه!
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    چرند نگو
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    همون خانم بازیگری که به قول خودشون تئاتر های اروتیک اجرا میکنه بازیگر ثابت رسانه ملی است!
  • قنبری ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    در متن یالثارات خبری از اسم نیست و نام‌ها مستعارند. چرا عده‌ای خود را مورد خطاب آن متن می‌دانند و هیاهو می‌کنند. همین چند وقت پیش بود که از آن ور آب دستور رسید که باید قبح‌زدایی کرد. آیا پای قبح‌زدایی دیگری در میان است یا...
  • amin ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    برخورد با فساد در سینما راه های بهتری هم داره.نباید جوری برخورد کرد که خود مفسدین طلبکار بشن.البته دغدغه یالثارات مقدسه و این خط باید دنبال بشه لکن از مسیر آگاه سازی قشر مومن و ایجاد دغدغه در اونها با در نظر گرفتن مقتضیات زمانی و زیرکی که لازمه هر مومنی هست. در خصوص رسوا نمودن مردان بی غیرت حدیث نبوی داریم و اینکه از لفظ دیوث برای این افراد استفاده بشه کار درستیه که متاسفانه چون در این زمینه آگاه سازی صورت نگرفته موجب ایجاد جو منفی علیه هفته نامه یالثارات شد. وقال النبي صلى الله عليه وآله : ، وأيما رجل تتزين امرأته وتخرج من باب دارها فهو ديوث ولا يأثم من يسميه ديوثا ، والمرأة إذا خرجت من باب دارها متزينة متعطرة والزوج بذلك راض يبنى لزوجها بكل قدم بيت في النار . فقصروا أجنحة نسائكم ولا تطولوها فإن في تقصير أجنحتها رضى وسرورا ودخول الجنة بغير حساب ، احفظوا وصيتي في أمر نسائكم حتى تنجوا من شدة الحساب ، ومن لم يحفظ وصيتي فما أسوء حاله بين يدي الله . وقال عليه السلام : النساء حبائل الشيطان ( 5 ) ------------------------------ ( 5 ) جامع الأخبار ص 158 هر مردى كه به آرايش و زينت كردن زنش (در برابر نامحرم ) راضى و خشنود باشد و زن از درب خانه اش بيرون رود، آن مرد ديوث(قواد و زن بمزد و بى غيرت ) است ، و كسى هم كه او را به اين اسم بنامد گناه و جرمى نكرده است . و زن هنگمى كه آرايش كرده و عطر زده و خوشبو از خانه اش ‍ بيرون رفت و همسر به آن خرسند و راضى بود، براى آن مرد به هر گامى كه اين زن برمى دارد، خانه اى از آتش ساخته مى شود پس بال‌های زنانتان را کوتاه کنید(و به آنان قدرت جولان ندهید). در بلندی بال‌هایشان پشیمانی است و کیفر آن آتش است و در کوتاهی بال‌های آنان خشنودی و سرور و بی حساب وارد بهشت شدن است. وصیت مرا درباره زنانتان حفظ کنید تا از دشواری حساب (روز قیامت) نجات یابید و هر کس وصیت من را حفظ نکند نزد خدا چه حال بدی خواهد داشت! و زنان دامهای شیطانند ))
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    بسیاری از رزمندگان انصار مشغول جنگ با داعش هستند و عده ای نیز شهید شدند که اگر خواستید با ذکر نام خدمتتان عرض میکنم انصار حزب الله در فتنه 78 در کف خیابان خونش را فدا کرد تا جرثومه های مفسد به سمت بیت رهبری حرکت نکنند انصار در فتنه 88 همان روزی که فائزه هاشمی در خیابان نواب نفت بر آتش فتنه می ریخت حاضر بود و با دادن شهید و جانباز آتش فتنه را خاموش کرد چطور به این غیورمردان هتاکی می کنید؟ آه از این مظلومیت... کدام سابقه این شیربچه های شیعه سیاه است؟ اگر این سیاهی است حزب الله را روسیاهان تاریخی بدانید که توسط امریکا و انگلیس و بی غیرتان نوشته می شود
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    در شرایطی که بعضی ازین سایتهای سینمایی بصورت متوالی و‌ دنباله دار درج به خبر جدایی بازیگران هالیوودی به شکل مسخره و‌زردی می پردازند، درود بر سایت مشرق که دغدغه خود را پرداختن به مسایل فرهنگی کشور از جمله سینما وپشت صحنه سینمای ایران قرار داده است. امید که بیش از پیش در ادای این رسالت فرهنگی موفق باشید.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    الان دوره دین جهانی فمینیسم و برابری زن و مرد و روشنفکری است و سخن گفتن از رسول الله صلی اله علیه و آله تحجر و داعشی گری محسوب می شود! خوشا به حال متحجران که مومنان غریب و واقعی آخرالزمان هستند.
  • ناشناسی دیگر ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    یعنی یک مشت دیوث مدعی اخلاق فرهنگ برتر ترویج دیاثت میکنند
  • حسین ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    یالثارات کار بسیار درست و بجایی انجام داده است. معنی ندارد که از کار درست انتقاد شود
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    بالام جان اصلآ متن رو خوندی؟!
  • ایمان ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    دمت گرم
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    آيا تهمت و افتراى روابط نامشروع جنسى به يك بازيگر زن (مقاله آلبالوهاي جنسي) مطابق آموزه هاي اسلام است؟ بله با آموزه هاي اسلام داعشي شما و يالثارات مطابقت تام وتمام دارد ولي با اسلام ناب محمدي هرگز.
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    احسنت بر شما به خاطر نقل این حدیث
  • م-ب ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    مرحوم سلحشور: سینمای ما فاحشه خانه است
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    واقعا متاسفم وافعا متاسفم واقعا متاسفم خود مقاله به کنار ، کامنت ها رو وقتی خوندم تصمیم گرفتم تا خدا به فضل اش من رو عمر و روزی می ده دیگه به همچین سایت هایی نیام. هر چند هم که برخی حقایق رو منتشر کنه چون در بین خواننده هاش بعضی افراد اینجوری هم هستند (که هیچ جا لنگه شون نیست) بهتره امثال ما مراجعه نکنند تا کلیک خور این سایت بالا نره و کسانی بعد از ما همچین نظراتی رو بخونن
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    به ناشناس||۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱ جایی شما حق دارید عیب افراد را بپوشانید که عیبشان مخفی باشد. اما الان فضاحتهای سینماگران کاملا علنی شده است. ضمنا حتی اگر افشاگریهای خود آنها هم نبود، ما می دانستیم که تبرج و چشم چرانی زنای چشم هستند و کسی که زنش را در معرض زنای چشم قرار دعهد دیوث چشم است. پس دست از سوسول بازی بردارید. آری. دیوث دیوث است. حالا اگر دوست دارید به ما بگویید داعشی. اما حقیقت تغییر نمی کند.
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    بهتر. شما دین جدیدی آورده اید که همان سوسول بازی بر اساس استانداردهای بین المللی است. دیگر از خدا و فضلش حرفی نزنید. چون همین خدا دستور داده با دیاثت و افساد در زمین مبارزه کنیم.
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    باز هم توهم ما بیشماریم پشت اسم خدا و توفیق الهی رخ نمود
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    طوری میفرمایید واقعا متاسفم گویا دیگران از به کار بردن این عبارت برای شما با این درجه از نمایش تزویر ناتوانند از دیدگاه عقل سلیمتان آیا ابراز تاسف شما توجیه پذیر است البته اینطور خود را مرکز کائنات فرض کردن از عقل سلیم به دور است
  • پويا ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    حيف از پول و وقت كه صرف ديدن همچين سينمايي بشه
  • قنبردوست ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    واقعا همینطوره! چرا عده‌ای تابلوی منم منم را سر دست گرفته‌اند. آیا این عده ککی در تنبانشان هست؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس