با توجه به بیماری‌های کلینتون که تصادم مغزی یکی از آنهاست، هر شرایط استرس‌آمیز شدیدی می‌تواند بر او تاثیر بگذارد و ضریب احتمال از دست رفتن کنترل او در میانه مناظره با ترامپ را بالا ببرد.

سرویس جهان مشرق کلینتون در شرایط اسفناک بی‌اعتمادی، تا کمتر از 5 روز دیگر به استقبال اولین مناظره با ترامپ می‌رود. قطعا، مشاورین ترامپ که یکی از آنها رییس اسبق سازمان CIA (سیا) است، به او از نقاط ضعف کلینتون موارد ارزشمندی را گفته‌اند.
 
با توجه به بیماری‌های کلینتون که تصادم مغزی (ترومبوز وریدی عمقی و ترومبوز سینوزی مغزی) یکی از آنهاست و هر شرایط استرس‌آمیز شدیدی می‌تواند بر او تاثیر بگذارد و ضریب احتمال از دست رفتن کنترل او در میانه مناظره را بالا ببرد، اگر وی در مناظرات و بخصوص مناظره اول پیروز نشود باید منتظر شنیدن خبرهای بد برای هواداران او و دموکرات‌ها باشیم. هیلاری کلینتون، مجبور و محکوم به شکست ترامپ در مناظرات است.
 
 
 
وضعیت کنونی هیلاری کلینتون را می‌توان اینگونه تعبیر کرد: نامزد دموکرات‌ها در مرحله‌ای قرار دارد که تا چند روز دیگر مناظرات بین او و نامزد جمهوریخواهان آغاز می‌شود؛ در صورت کناره‌گیری در اثر بیماری، دست کم سه جایگزین مشهور برایش تدارک دیده‌اند؛ به لطف و کرم حامیان ثروتمندش، کوهی از پول را برای ستاد خود جمع‌آوری کرده است؛ و در مقابل رقیب سرسختی قرار گرفته که هر چند تا به امروز موفق بوده است، اما عادت دارد هر از چند گاهی به خود زخم بزند.

کلینتون رسوائی زیاد دارد. پرونده‌های باز شده فسادهای مالی و سیاسی او هنوز بسته نشده و مردم آمریکا او را یک دغل‌باز می‌دانند. هیلاری بی‌اعتبار که به زور و ضرب حمایت‌های پشت پرده‌ای و سماجت مصرانه تا بدین مرحله کار نه چندان سختی را پیش رو داشته و همچنان با این شرایط اسفبار بیماری به عنوان نامزد دموکرات‌ها فعالیت می‌کند، برای اینکه آن تصاویر را تا حدی تلطیف بخشد، نیاز دارد تا در این 50 روز باقیمانده تا روز انتخابات یک جنگ بی‌امان به خصوص در مناظرات را علیه ترامپ پیش ببرد؛ به ویژه وقتی که نظرسنجی‌های اخیر حاکی از توفق ترامپ است. «نیل نیوهاوس» برگزار‌کننده پیشکسوت نظرسنجی در آمریکا، جمله جالبی و قابل تعمقی می‌گوید: «بر روی کاغذ، ترامپ بازنده انتخابات است. اما هیلاری هم می‌تواند بازنده باشد».

هیلاری در مقابل رقیبی قرار گرفته که موفق به شکست 17 رقیب خود در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان شده است و این اصلا چیز کمی نیست. همانطور که پدیده‌ای به نام ترامپ درعین ناباوری کارشناسان آمریکایی تبدیل به نامزد نهایی حزب جمهوریخواه شد، همین پدیده شاید بتواند به کاخ سفید راه یابد. کلینتون اگر می‌خواهد موفق به شکست ترامپ شود، باید رای‌دهندگان را به این متقاعد کند که نامزد جمهوریخواهان فاقد اخلاقیات، شخصیت، فراست، و دانش کافی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری که همانا فرماندهی کل قوا را نیز در بر دارد، دارا نیست.

 

کلینتون در هفته‌ قبل از علنی شدن موضوع بیماری‌اش، تمام انرژی خود را صرف حمله به ترامپ کرد. او در جت خصوصی‌اش در سفر دو روزه، جلساتی با خبرنگاران برگزار کرد و ترامپ را به دلیل عدم انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش، به شدت محکوم کرد. چندی پیش، یکی از مقامات صاحبنظر ستاد هیلاری، پیش‌بینی کرد که رقابت در روز انتخابات، به کشاکش اعداد و آرای یک رقمی خواهد رسید. آن قدر که تب اضطراب شدید بر دو نامزد انتخاباتی حاکم می‌شود.

کلینتون، مدام از عدم نگرانی خود سخن می‌گوید و این در حالی است که میزان نگرانی او بطور محسوسی بیش از ترامپ است. او از اهمیت نداشتن نتیجه نظرسنجی‌ها سخن می‌گوید اما پس از هر نظرسنجی که در آن ترامپ پیشتاز می‌شود، به شدت رویکرد تهاجمی نسبت به او اتخاذ می‌کند و علاوه بر این در ماه آگوست آنقدر انرژی برای جمع‌آوری پول جهت بالا بردن ضریب پیروزی‌اش صرف کرد که در پایان ماه از پا افتاد و به غیر از پزشکانش، منتقدینش به شدت این عمل وی را تقبیح کردند و به دور از رفتار حرفه‌ای یک نامزد انتخاباتی آن هم در این سطح دانستند.

نیوهاس، در نقد ستاد ترامپ و ستاد کلینتون می‌گوید: «ترامپ هنوز در فقط کمتر از 8 هفته مانده به روز انتخابات نتوانسته سر و سامان کاملی به ستادش بدهد و کلینتون هم که ستادی دارد که ظاهرا خیلی پشت او نیست. شک ندارم که ستاد کلینتون درست برعکس روزهای اول، به این باور رسیده که احتمال شکست‌اش و پیروزی ترامپ کم نیست».

در مورد ترامپ باید گفت که بدون شک موانع موجود بر سر راه وی زیاد است. او در آغاز راه کاریزما و شخصیت یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری را نداشت اما به لطف سخن نو و حرف جدید و با حمایت سیل هوادارانش که اکثرا از بخش ضعیف جامعه آمریکا هستند، اکنون در مرحله‌ای نهایی انتخابات قرار دارد. تامپ باید رای‌دهندگان ایالت‌های سرنوشت‌ساز را متقاعد کند که کلینتون فاقد صلاحیت اخلاقی و اعتماد لازم است و خود او در قد و اندازه‌های یک رییس جمهور می‌تواند عمل کند.


 

آمارها نشان‌دهنده این است که هیلاری کلینتون با اختلاف فاحش 71 به 18 در میان رنگین‌پوستان و 54 به 29 در میان سنین زیر 45 سال از ترامپ جلوتر است. ترامپ در مقایسه با «میت رامنی» -رقیب اوباما در سال 2012- از آرای کمتر زنان سفیدپوست برخوردار است. رامنی در سال 2012 در نظرسنجی آخر 56 به 42 از آرای زنان سفیدپوست برخوردار گردید. لذا، اگر ترامپ بتواند آرای سیاهپوستان و زنان سفید پوست را جذب نماید، عملا کار را برای هیلاری مشکل کرده است. اکنون، تمرکز ترامپ با انتخاب شخص کارکشته‌ای چون «کلیان کانوی» به مدیریت ستاد بر این است که بر این دو قشر که از او فاصله زیادی دارند متمرکز شده است و منطقا هم در چند هفته اخیر شاهد موفقیت تدریجی او بوده‌ایم.

{$sepehr_media_1771454_400_300}

ترامپ در مسیر جذب سیاهپوستان

مورد دیگر اینکه، کلینتون با اختلاف چشمگیر 12 امتیاز توانسته در جذب زنان تحصیلکرده، ترامپ را پشت سر بگذارد. این در حالی است که هم‌حزبی‌های وی یعنی «جان مک کین» در سال 2008 و «میت رامنی» در سال 2012، به ترتیب با 8 و 5 امتیاز از یک دموکرات عقب بودند.

«سلیندا لیک» -استراتژیست و نظرسنج دموکرات- معتقد است که اگر کلینتون در مناظره اول از ترامپ شکست بخورد و از طرف دیگر، رقیب جمهوریخواه بتواند آرای بیشتری از زنان و سیاهپوستان را جذب نماید، عملا کار هیلاری کلینتون تمام است. این استراتژیست معتقد است که کلید پیروزی هیلاری، تمرکز بر حوزه‌های انتخاباتی و ائتلاف دموکرات‌ها و استفاده از پتانسیل محبوبیت «میشل اوباما»، «جو بایدن»، و «برنی سندرز» است. او از «ایالات طلایی ششگانه» که همانا دروازه‌های ورود هیلاری به کاخ سفید هستند یاد می‌کند: کلولند، فیلادلفیا، ویرجینیای شمالی، ریچموند، ویرجینیا، و بخش‌هایی از فلوریدا.

 

هیلاری کلینتون یک مشکل دیگر هم دارد و آن این است که میزان اعتماد به وی نسبت به اعتماد به ترامپ، طبق میانگین نظرسنجی‌ها 35 به 50 درصد است. رفتار دغل‌کارانه او طی مدت فعالیتش به عنوان سیاستمدار، اعتمادسازی در بین مردم را به شدت برای او سخت کرده است.

«پیتر هارت» دیگر استراتژیست دموکرات مسئله عدم وجود اعتماد به هیلاری را اینگونه تعبیر می‌کند: «مَثَل هیلاری مَثَل کسی است که خودرویش را بر شانه گرفته و با همراهش راه می‌برد. اگر توان طی کردن راه با آن وزن سنگین خودرو را داشته باشد که آفرین بر او. اگر بار تحملش کم شود، خودرویش بر روی او افتاده و له‌اش می‌کند».

هیلاری کلینتون باید از خود بزرگ‌بینی فاصله بگیرد تا از نوک بینی فراتر رفته و حقیقت انتخابات در مقابل یک رقیب شگفتی‌ساز به نام ترامپ را درک نماید. او، پس از پیروزی در نظرسنجی دو هفته پس از گردهمایی ملی، به توسل بر این واقعه که هر رییس جمهور آمریکا که دو هفته پس از گردهمایی ملی در نظرسنجی پیروز شده، دست اخر رییس‌جمهور آمریکا گردیده، سودای پیروزی نهایی در سر پروراند و چنان از خود بیخود شد که همه چیز را با توجه به رفتارش- تمام شده دید. همین امر، موجب گردید که از رقیب لمپنی چون ترامپ غافل بماند و عملا کارش به اینجا برسد.

نکته دیگر اینکه طبق نظرسنجی‌ها، ساکنین ایالات خاکستری اعتقاد دارند که پیام کلینتون با اینکه استراتژیست‌های وی مدعی هستند که «با هم قویتر هستیم» اصلا برایشان مشخص نیست و آنها حسی از پیام وی درک نکرده‌اند. همین بیگانه بودن ساکنین این ایالات حیاتی با کلینتون، می‌تواند بزرگترین ضربه را به او وارد سازد.


 

«مو الیتی» استراتژیست دموکرات و مدرس دانشگاه «جورج تاون» معتقد است که هیلاری برای پیروزی باید بر موضوع زیست‌محیط و گرمای زمین تمرکز کند. به عقیده این استاد دانشگاه، تنها راه بازگرداندن امید اعتماد به سمت وی، باورسازی و اعتمادسازی در این زمینه برای مردم آمریکاست.

در هر حال، هیلاری کلینتون در شرایط اسفناک بی‌اعتمادی، تا کمتر از 5 روز دیگر به استقبال اولین مناظره با ترامپ می‌رود. قطعا، مشاورین ترامپ که یکی از آنها رییس اسبق سازمان CIA (سیا) است، به او از نقاط ضعف کلینتون موارد ارزشمندی را گفته‌اند و با توجه به بیماری‌های کلینتون که تصادم مغزی (ترومبوز وریدی عمقی و ترومبوز سینوزی مغزی) یکی از آنهاست و هر شرایط استرس‌آمیز شدیدی می‌تواند بر او تاثیر بگذارد و ضریب احتمال از دست رفتن کنترل او در میانه مناظره را بالا ببرد، اگر وی در مناظرات و بخصوص مناظره اول پیروز نشود باید منتظر شنیدن خبرهای بد برای هواداران او و دموکرات‌ها باشیم. هیلاری کلینتون مجبور و محکوم به شکست ترامپ در مناظرات است.

 

منابع: 
 
 http://edition.cnn.com/2016/09/07/politics/how-hillary-clinton-could-win/index.html

http://edition.cnn.com/2016/09/19/politics/election-2016-hillary-clinton-barack-obama-voters/index.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    اگر هیلاری لعن الله رئیس بشود ابلیس لعن الله خوشحالتر میشود
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    خدا کنه ترامپ رییس جمهور بشه. هیلاری شیطانه
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    هیلاری و دیگر سیاستمداران امریکا حیواناتی در لباس آدمیزاد هستند
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    کلینتون رئیس جمهور بعدی آمریکاست شک نکنید
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    در هر صورت مرگ بر آمریکا
  • م-ب ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    هر جفتشون پیر خرفتی هستن که یه پاشون لب گوره
  • م-ب ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    مشرق خان ظاهرا خیلی دلت میخواد که ترامپ رئییس جمهور بشه مگه نه؟
  • سیدوحید ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    بعید است آمریکایی ها کشورشان را بدست کسی مثل ترامپ بدهند . آمریکا هم آمریکای قدیم
  • اردش ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    حدا کنه با ایران عزیز دوست باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس